חיפוש

מהן תביעות קטנות?

במידה ונקלעתם לסכסוך אזרחי, יש באפשרותכם להגיש תביעה על מנת פיצויים, במקרים רבים, כאשר סכום התביעה הוא נמוך, ניתן להגיש בקשה לתביעה קטנה, דבר שמזרז תהליכים, הוא הרבה יותר יעיל, מהיר ופשוט. במאמר הבא נסביר את שלבי התהליך.

 

מהן תביעות קטנות?

תביעות שניתן להגיש בסכסוך אזרחי, על סכומי כסף נמוכים, כאשר עלות ההליך היא נמוכה, על מנת שיהיה משתלם לתבוע בכאלו סכומים, כיוון שעלויות ייצוג משפטי ומשפט הן מאוד גבוהות.

 

מי יכול להגיש את התביעה

כל אחד שחפץ בכך, יכול להגיש תביעות קטנות  לבית המשפט לתביעות קטנות, עד לסכום של 34,600 שח, מעודכן לינואר 2022. אתה לא צריך ידע משפטי או עורך דין לתהליך התביעה.

 

מהי מטרתו של בית המשפט לתביעות קטנות

בית המשפט לתביעות קטנות הוקם על מנת לאפשר לאנשים לתבוע על עוולות מסוגים שונים פיצוי כספי, מבלי להתחייב לעלויות גבוהות כמו בתביעות רגילות על אגרות, שכר טרחה לעורכי הדין ועלויות המשפט.

 

דוגמאות

להלן מספר דוגמאות עליהן ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות:

  • תביעת בית עסק שלא הסכים לבצע ביטול עסקה בתוך 14 ימי עסקים.
  • תביעת חברת ביטוח על אי העברת תשלום למבוטח
  • תביעת אזרח על נזק ברכוש
  • תביעה על אי החזרת הלוואה
  • תביעה נגד שוכר שהפר את חוזה השכירות
  • תביעת עסק על מוצר שהגיע פגום

 

שלבי תהליך הגשת התביעה

עליכם למלא טופס כתב תביעה ולהגיש אותו אל מזכירות בית המשפט לתביעות קטנות

ביחד עם כתב הביעה, אתם צריכים לצרף את כל הראיות עליהן התביעה שלכם מבוססת, כמו תמונות, התכתבויות, חשבונות ועוד.

את כתב התביעה + הנספחים המצוינים בסעיף 2 יש להגיש בשלושה עותקים, בנוסף עליכם להגיש עותק נוסף על כל נתבע. יש באפשרותכם להגיש את התביעה באופן דיגיטלי באתר "נט המשפט"

 

אגרות

כאשר אתם מגישים את התביעה אתם צריכים לשלם אגרה על סכום אחוז אחד מתוך סכום התביעה, או 50 ש"ח, הגבוה מבניהם. הסכום יעוגל כלפי מעלה במכפלות של 5 שח, כלומר אם סכום האגרה שלכם יוצא 226 שח, הוא יעוגל ל-230 שח. הסכום יכול להשתנות מעת לעת לפי החלטת הנהלת בית המשפט, והיא לא תוחזר אל התובע, גם אם יוחלט לבטל את התביעה לפני שדנו בה. במהלך התביעה ניתן לבקש כי הנתבע ישלם את סכום האגרה.

במידה ואתם מתקשים כלכלית לשלם את האגרה, יש ברשותכם למלא " טופס בקשה לפטור מתשלום אגרה"

 

טיפ חשוב

אחרי חודש מומלץ להתקשר אל מרכז המידע של בית המשפט בשביל לוודא שהנתבע קיבלת את כתב התביעה שהגשתם. במידה ויש אישור מסירה, עליכם לחכות לקבלת תאריך ליום הדיון. במידה והנתבע עדיין לא קיבל את התביעה, עליכם לדאוג למסירה באופן אישי בעזרת שליח או דואר ישראל. במידה ואתם דואגים למסירה אישית, עליכם לתעד אישור מסירה ולשלוח אותה אל בית המשפט.

מאזניים

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא