חיפוש

מהן הזכויות המשפטיות שלך בעת הגשת דוח מס שנתי

כידוע אחד מתהליכי הבירוקרטיה הקיימים והחשובים שצריך לעשות, בייחוד עבור בעלי עסקים ולעיתים גם עבור שכירים, זהו תהליך הגשת דוח מס שנתי מקיף על ההכנסות וההוצאות לאותה שנת מס נוכחית. רבים אינן מבינים לעומק את מה שהתהליך מכיל ומה הזכויות של כל אדם בסיפור הזה, יש כאן חשיבות רבה דעת ולהבין היטב את כל החלקים במילוי כנון והגשה תקינה של דוח המס השנתי, בכדי שזה לא יוביל לבעיות עתידיות לא רצויות. הינה מה שאתם צריכים לדעת, בכדי לממש את כל הזכויות שלכם ולעבור את הגשת דוח המס השנתי בלי בעיה.

 

הגשת הדוח השנתי

מדובר בעניין שרובו קשור לבעלי עסקים ובחלקו גם לשכירים, בנוסף, שימו לב שעבור עסק קטם עם הכנסה שנתית של עד שישים אלף שקלים ניתן להגיש דוח מקוצר. ניתן ורצוי להיעזר ברואה חשבון, כמו  רואה חשבון (בתל אביב) רותם ליבנה ורבים אחרים, שיוכלו לסייע לכם בתהליך. לאחר הגשת הדוח, יוכל להתברר אם אתם חייבים במס נוסף או זכאים להחזרים בשל תשלום עודף.

 

חשיבות הייעוץ

תהליך הדיווח לרשויות המס, עלול להיות די מורכב ולהכיל התעסקות רבה על ביטולי עסקאות, תשלומים, מקדמות ועוד. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם מישהו מומחה בתחום, גורמים מקצועיים שונים, שיוכלו לסייע לכם, יועצי מס או רואי חשבון, עורכי דין וכדומה אלו אנשי המקצוע שתרצו לצידכם בתהליך.  באופן הזה תוכלו להיות בטוחים שאף דבר לא מתפספס, והכל נעשה בצורה המיטבית ובלי בעיות מיותרות.

 

הגשה מקוונת

לאחרונה נכנסה לתוקף האפשרות להגיש את הדוח השנתי לרשות המיסים, דרך מערכת מקוונת, יחד עם צירוף של המסמכים הרלוונטיים. מדובר במערכת שמאפשרת לכם לא להצטרך לגשת באופן פיזי למשרדי רשות המיסים. לא מדובר בגדר חובה, עדיין ניתן להגיש את הדוח כי שהיה בעבר דרך הדפסה והגשה במשרדים בצירוף מסמכים נוספים פיזיים נלווים, אך טוב לדעת שיש את האפשרות החדשה שיכולה להקל על רבים מאיתנו.

 

מועד הגשת הדוח

בדרך כלל נדרש להגיש את דוח המס השנתי עד השלושים לאפריל בשנה לאחר שנת המס המדוברת. עסקים מסוימים יכולים גם להגיש את הדוח בשלב מאוחר יותר בהתאם לפירוט ההנחיות מעת רשות המיסים בדבר העניין. אלו אשר לא יכולים להגיש את הדוח במועד הקבוע, צריכים לגשת מראש לרשות המיסים בכדי לבקש באופן מפורט ומנומק לקבל הארכה להגשת הדוח השנתי שלהם.

 

לסיכום

מכיוון שמדובר בעניין רב חשיבות ובעל הרבה התעסקות, צריך להבין שהסיוע המקצועי הוא חלק עיקרי בסיפור. יש הרבה זכויות בהקשר לבקשות הארכה, דוחות מקוצרים, תיקונים וכדומה, אך בכדי לקבל תמונה מלאה ולהגיש דוח מסודר היטב, תצטרכו את העזרה מאנשים מומחים שיודעים לעשות את הדברים האלו בצורה הטובה ביותר. אל תהססו לדאוג לסיוע הזה, זאת הדרך האולטימטיבית לעבור את התהליך.

 

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא