חיפוש

מהי תביעה ייצוגית ומהם התנאים להגשת התביעה?

בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח ער בקרב הציבור שנוגע לאיומים מצד לקוחות של חברות ענק על תביעות ייצוגיות כנגדן. הדבר עורר אי נוחות בקרב אלו שלא יודעים בכלל מהי תביעה ייצוגית. כדי להבהיר את המצב ולהביא למודעות בנושא, כתבנו סדרת מדריכים שתסביר מהי תביעה ייצוגית ומה חשוב לדעת אודותיה. במדריך זה נתמקד גם בתנאים להגשת התביעה. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שאתם חייבים לדעת בעניין זה.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

מדריך זה הינו הראשון בסדרת הכתבות שלנו. כך שזו ההזדמנות שלנו להציג בפניכם את האופן שבאמצעותו ריכזנו את המידע בנושא. את המדריך הזה כתבנו תוך ליווי מטעם אזרחים שתבעו לא פעם חברות ענק בתביעות ייצוגיות תוך ליווי מטעם עורך דין. הם סיפקו לנו את כל המידע הבסיסי בנושא. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שבסיום קריאת מדריך זה, תוכלו להיות מומחים בתחום.

 

מהי תביעה ייצוגית?

ראשית חשוב שנתחיל בהגדרה של המושג תביעה ייצוגית. שכן, זהו הבסיס של המדריך המדובר. אתם לא צריכים להתקשר עכשיו אל עורך דין תביעה ייצוגית רק בשביל שיסביר לכם את ההגדרה. את השיחה עם עורך הדין אתם צריכים לשמור לשלב מתקדם יותר. אנו נציין בפניכם שתביעה מסוג זה היא כזו שאדם מגיש בשם קבוצה של אנשים שעומדת מאחוריו. התביעה מבוססת על תרחיש שבו יש נפגעים רבים ולכל אחד מהם אירע נזק קל בלבד, כך שאין להם תמריץ להגיש תביעה נפרדת כנגד המזיק. ראוי לציין כי הגשת תביעה ייצוגית צריכה להיעשות תוך ליווי של עורך דין שיאפשר לכם לדעת שאתם צועדים בדרך הנכונה.

 

מהם התנאים להגשת התביעה?

ישנם 6 תנאים שאתם צריכים לבדוק שיש במקרה שלכם. שכן, אלו יקבעו אם אתם יכולים להגיש את התביעה המדוברת או שלא. הנה פירוט אודותיהם:

  • יש יסוד שמניח שהעניין של חברי הקבוצה יוצג בתום לב ודרך הולמת
  • יש אפשרות שהשאלות המשותפות שעולות יוכרעו לטובת הקבוצה
  • התביעה נמצאה כדרך יעילה ביותר וגם הוגנת ביותר להכרעה במחלוקת המדוברת
  • התובענה הייצוגית מעלה שאלות חשובות שנוגעות לכל חברי הקבוצה
  • יש קבוצה מאחורי מגיש הבקשה שגודלה מצדיק את ההגשה של התביעה
  • יש לתובע עילה אישית באחד מהעניינים

 

ליווי של עורך דין הינו חשוב מאוד

כפי שציינו בפניכם קודם לכן, עליכם להסתייע בעורך דין שבקיא בענייני תביעות ייצוגיות מתחילת ההליך. שכן, עורך דין יוכל לבדוק שאתם עומדים ב- 6 התנאים להגשת התביעה. במידה ויימצא שכן, הוא ילווה אתכם לאורך כל הדרך ויסייע בכל שאלה או תהייה שיעלו מצדכם או מצד הנוכחים בקבוצה.

 

לסיום

כעת ידועים לכם כל הפרטים אודות תביעה ייצוגית והתנאים להגשתה. כך שנותר לכם רק לפנות אל עורך דין ולהתחיל בהליך.

זכוכית מדלת

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא