חיפוש

מהו העונש המקסימלי על סחר בסמים ואיך ניתן להימנע

העבירות בישראל משתנות בהתאם לחומרה שלהן. כשאתה מגיע לבית המשפט השופט מסווג את העבירה שאותה עשית וקובע האם אכן מתקיימים כל רכיבי העבירה. במידה וכן הוא קובע מתחם עונש (שלא בהכרח מגיע על לעונש המקסימלי), וממנו גוזר את העונש שלך. לכן, כדי לדעת מהו העונש המקסימלי בעבירות סמים צריך להכיר היטב את החוק איתו עובד השופט.

 

איסור בסחר בסמים

האיסור בסחר בסמים קבוע בסעיף 13 לפקודת הסמים המסוכנים: "לא ייצא אדם סם מסוכן, לא ייבא אותו, לא יקל על ייצואו או ייבואו, לא יסחר בו, לא יעשה בו שום עסקה אחרת ולא יספקנו בשום דרך בין בתמורה ובין שלא בתמורה, אלא אם הותר הדבר בפקודה זו או בתקנות לפיה או ברשיון מאת המנהל".

החוק לא רק אוסר על סחר בסמים אלא גם על תיווך, כך שגם אם תנסו להחמק ולומר שרק תיווכתם הטענה לא תתקבל בבית המשפט. שתי העבירות נחשבות עבירות סחר בסמים.

 

מהו העונש המקסימלי לסחר בסמים

בפקודת הסמים המסוכנים מופיע כמובן גם העונש של העבירה של סחר בסמים:

"העובר על הוראות סימן זה, דינו – מאסר עשרים שנים או קנס פי עשרים וחמישה מהקנס האמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, התשל"ז-1977". ניתן להבין מלשון חוק זה שהעונש המקסימלי הוא עד 20 שנה.

 

הקלה למשתמשים בסם

הפסיקה בבתי המשפט מראה מגמה של החמרה עם הסוחרים בסם והקלה עם המשתמשים בסם. כך, שללא ספק עדיף לנסות ולהמיר את האישום לשימוש בסם מאשר סחר בסם. הקלה נוספת ניתנת למי שנתפס בשימוש לצריכה עצמית בפעם הראשונה. ככל הנראה אדם זה לא ישב בכלא למרות שלפי החוק היה אמור לשבת שלוש שנים בהתאם להוראת החוק.

 

כיצד ניתן להימנע מהעבירה

עורכי דין פלילים מנוסים יכולים לעזור לכם להימנע מהעונש המקסימלי החמור של עבירה זו. עורך הדין הפלילי יודע לחפש פרצות בחוק ולעזור לכם בייצוג בבית המשפט. יש לזכור כי במשפט הפלילי רף ההוכחה הוא גבוה מאד – מעבר לכל ספק סביר, כך שעורך דין טוב הוא עורך דין שיצליח לעורר ספק סביר בליבם של השופט שישפוט אתכם במשפט.

 

כמות מועטה של סם

יש לזכור כי אם בידכם היתה כמות מועטה הסיכויים שלכם הרבה יותר טובים. כשאתם מחזיקים בכמות מועטה של סם אתם יכולים לטעון כי החזקתם בו לצורך שימוש ולא לצורך סחר, טענה שכמובן הרבה יותר קשה לטעון כשבידכם כמות גדולה של סם.

לסיכום, עבירות סחר בסמים הן עבירות חמורות מאד. האם הואשמת בעבירת סחר בסמים עליכם לעשות ככל יכולתכם ולשנותה לשימוש. באמצעות עורך דין פלילי מעולה, אתם יכולים להצליח לעורר ספק סביר בלב השופטים שיוביל לזכאות או להקלה בחומרת העבירה.

סחר בסמים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא