חיפוש

מהו החוק לגבי אשרת עבודה למומחים בישראל

אם חשבתם שרק ישראלים נוסעים לעבוד בחו"ל ומחכים בנרות לוויזות עבודה ואשרות, אתם טועים טעות מרה. עולם העבודה הגלובלי הוא גדול יותר מכל אחד מאיתנו, וגם בישראל יש דרישה למומחים חיצוניים ולאיתור שלהם. מאחר והבאת מומחה ממדינה זרה לביצוע וסיוע בעבודות בישראל היא סוגייה מורכבת, כתבה זו תבוא ותסביר מהי המשמעות של מומחה מחוץ למדינה בתוך ישראל, מהי מורכבות התהליך ומהו משך השהות המקסימלי

 

משך תהליך הוצאת ויזת מומחה

בראשית הדברים, חובה לציין שתהליך הנפקת אשרות עבודה בישראל למומחים היא הליך בירוקרטי מורכב שמשכו יכול להגיע עד לשלושה חודשים, ולזה מספר סיבות. בראש ובראשונה, צריך לדעת כבר מעכשיו שהשכר למומחה הוא פי 2 מהשכר הממוצע במשק הישראלי. לכן, ראשית צריך להנפיק ויזה זמנית דרך הקונסוליה הישראלית במדינה ממנה מגיע המומחה. לאחר מכן, כאשר מגיע אותו עובד מומחה מדינה, מונפקת לו אשרת עבודה עד מהרגע בוא קיבל את ההודעה שאשרת השהייה שלו אושרה.

 

משך השהייה של עובד מומחה

עובד מומחה יכול לשהות לפי אשרת שהייה בסיסית עד לשנה מרגע האישור של האשרה הקבועה. לאחר מכן, על המעסיק של אותו עובד חיצוני להגיש בקשה לאישור הארכת השהייה של אותו עובד כאשר משך ההארכות המקסימלי הוא עד חמש שנים מהרגע בו התחיל המומחה לעבוד בישראל. בנוסף לכך, כמו שוויזה להודו לעובדים ומטיילים מחייבת יציאה וחזרה כסוג של "תקופת צינון", ישנן מקבלות דומות גם באשרה בישראל. אשרת עבודה מגיעה עם כניסה אחת ולכן גם יציאה אחת. כדי לאפשר כניסות ויציאות מרובות מהמדינה, על המעסיק להגיש בקשה לכניסות רב פעימות למדינה.

 

למה כל כך מורכב

צריך להבין: עובד זר, שיהיה מומחה ככל שיהיה, עדיין מייצר לעצמו הון ומשאבים על בסיס הכלכלה הישראלית. לכן בתוך כל הבירוקרטיות האלו אותו עובד גם נדרש לפתוח חשבון בנק ישראלי שדרכו יקבל את שכרו. בנוסף לכך, במידה ומדובר בפרויקט רגיש, אפילו המעסיק ירצה להגביל את היציאות של אותו מומחה כדי לשמור על טוהר המידות של העבודה שמתבצעת.

 

איך מנפיקים אשרות אלו

כמו כל טיול וטיסה לחו"ל שאתם זוכרים, הפתרון המהיר והקל ביותר הוא לפנות לחברת אשרות אשר מתמחה בסוגיות אלו, הבירוקרטיה הישראלית יכולה להיות חלקלקה ומורכבת, וככל שיהיה לצדכם מומחה בנושא, כך יהיה לכם קל יותר לשמור על העסק שלכם, על עצמכם וגם על העובד המומחה.

 

מילים אחרונות לסיום

אין להקל ראש בכל הנוגע לאשרות עבודה. סביב נושאים אלו חגים חיי אדם שמשפיעים על חיי יקיריו שנמצאים במדינה ממנה מגיע\ה. כל פגיעה בהם יכולה להוות עבירה על החוק וסכסוך עבודה, וכך הסוגייה הופכת למשפטית, מורכבת ומתישה. הפתרון הטוב ביותר – חברת אשרות והתנהלות ישרה.

עורכי דין

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא