חיפוש

מהו החוק בנוגע להקמת בניין עם אופציות של בית חכם

הקמה של בניין עם תשתית מתאימה לבית חכם דורשת תכנון נכון של מערכת החשמל בבניין. לאור העובדה שמדובר על תשתית מיוחדת ולא רק עבודה שנעשית באופן פרטני בכל אחת מהדירות, יש צורך לוודא שהתשתית החדשה מוקמת בהתאם להוראות של הרשויות השונות כדי למנוע מצב שבו הבניין שלכם לא מקבל אישור אכלוס.

 

בית חכם

בית חכם הוא בית עם מערכות חשמל חכם. בשנים האחרונות עולה המודעות לצריכה נכונה יותר של אנרגיה, בדגש על מניעת בזבוז מיותר של חשמל. הצורך הזה הוביל לכך שתוכננו מערכות חדשות שמאפשרות לנו לצרוך חשמל בצורה נבונה יותר. המערכות הללו כוללת שליטה על החשמל מרחוק וכיבוי אוטומטי של מערכות ברגע שהן מזהות שהפעולה שלהן מיותרת.

 

האם צריך שינוי תשתיות כדי להתקין בית חכם

אם הבניין שלכם כבר בנוי, או שאתם פשוט רוצים להתקין בבית הפרטי לשכם מערכות חשמל חכמות, אין צורך לבצע שינוי בתשתיות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לוודא שההתקנים השונים יכולים להתאים למערכת החשמל שלכם, וכך תוכלו גם להנות ממערכות חשמל חכמות. בדרך כלל ניתן להתאים לכל תשתית מערכת חשמל חכמה.

 

בנייה יסודית של תשתית מתאימה

כאשר ניגשים לבנייה של בית חדש או בניין, יש יתרון מובנה בכך שבונים את תשתית החשמל החדשה ככזו שמתאימה לבית חכם. תשתית כזו אולי תעלה לכם בשלב הראשוני קצת יותר כסף, אולם היא תאפשר לכם להנות ממערכת חשמל חכמה שתפעל בסינרגיה מושלמת עם התשתית שלכם.

לאור העובדה שמדובר על תשתית חשמל מעט שונה יש צורך לקבל אישור על התשתית הזו. הקבלן שמבצע את העבודה עבורכם צריך כמובן להעסיק את בעלי המקצוע הנכונים בתחום החשמל אך בנוסף הוא צריך לקבל אישור מהרשויות האמונות על הנושא כדי שהבניין שלכם יקבל אישור אכלוס.

 

שימוש במכשירים שעומדים בתקן הישראלי

מלבד הצורך בהתקנה של תשתית מתאימה, עליכם לוודא שכל העזרים של מערכת החשמל החכמה שבהם נעשה שימוש בבניין שלכם הם עזרים שעומדים בתקן של מכון התקנים הישראלי. התקן נועד לוודא שהמכשירים שבהם אתם עושים שימוש הם מכשירים בטוחים שלא יכולים לגרום לקצרים מיותרים או גורע מכך לשריפות.

 

מתקין מורשה

כמובן שכל זה צריך לבוא רק מידיו של מתקין מורשה. עבודת ההתקנה, גם אם אינה כוללת שינוי בתשתית צריכה להיעשות בידיו של מתקין שמוסמך לעסוק בתחום.

 

לסיכום

התקנה של מערכות חשמל חכמות בבית חכם דורשת מכם לקבל אישור במקרה שבו אתם בונים את הבניין עם תשתית חשמל שונה, כזו שמתאימה יותר לבית חכם. מלבד הצורך באישור כזה ישנו כמובן צורך לוודא שהעזרים השונים שבהם נעשה שימוש הם כאלה שעומדים בתקני הבטיחות של מכון הישראלי לתקנים. בצורה הזו תוכלו להנות ממערכת חשמל חכמה ובטיחותית.

איש משפט

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא