חיפוש

האם מותר להגביל את רישיון הנהיגה שלי בשל תיק בהוצאה לפועל?

פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא אחת הפעולות הננקטות כנגד חייבים אשר אינם מצליחים לפרוע את חובותיהם. לפתיחת התיק בהוצאה לפועל קיימות גם משמעויות נלוות בדמות הגבלות שונות. האם הגבלות אלו נוגעות גם לרישיון הנהיגה?

 

פתיחת תיק בהוצאה לפועל

כאשר החובות מתחילים להיערם ויכולת ההחזר של הלווה מוטלת בספק, הרי שלנושים עומדת הזכות לנהל נגד החייב הליכים משפטיים, כאשר הזרוע המשפטית המבצעת בתחום גביית החובות (מכוח פסקי דין) היא לשכת הוצאה לפועל.

בין אם אתם מעוניינים לפתוח תיק בהוצאה לפועל ובין אם אתם מעוניינים לבדוק את אפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם במקרה שנפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל, הרי שמומלץ יהיה לפנות לשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל המכיר היטב את ההליכים המשפטיים המקובלים והדרכים המומלצות ביותר עבור המקרה הספציפי שלכם.

 

אילו הגבלות ניתן להשית על החייב במסגרת הוצאה לפועל?

על מנת שלשכת הוצאה לפועל תוכל לבצע את תפקידה בצורה היעילה ביותר, המחוקק העניק ללשכת הוצאה לפועל מגוון סמכויות נרחבות להטלת סנקציות, עונשים והגבלות שונות על החייב, שמטרתן היא אחת – לגרום לו לפרוע את חובותיו.

בין ההגבלות הנפוצות שלכת הוצאה לפועל יכולה להשית על החייב נמצאות: עיקול משכורת, עיכוב יציאה מהארץ, רישום הערת אזהרה בטאבו, עיקול חשבון בנק ואף עונשי מאסר בפועל, במקרים של אי תשלום מזונות.

 

האם ההגבלות של הוצאה לפועל כוללות גם הגבלות על רישיון הנהיגה שלי?

בעבר הלא רחוק, אחת ההגבלות המשמעותיות שהיו נתונות ללשכת הוצאה לפועל, הייתה האפשרות להגביל את השימוש בהחזקת רישיון נהיגה של החייב (למעט מקרים מיוחדים, דוגמת מקרים בהם הרכב משמש לפרנסה ו/או הסעת נכה), באופן שיצר לחץ רב אצל החייב ולעיתים, גם אצל בני משפחתו.

כיום, המחוקק ביטל בצורה גורפת את האפשרות להטיל הגבלות על רישיונו של החייב במסגרת תיק הוצאה לפועל, בין השאר בשל פגיעתה של הגבלה זו על יכולת ההשתכרות של החייב, כמו גם בזכות הבסיס לחופש תנועה.

 

כיצד ניתן להתמודד עם ההגבלות השונות של הוצאה לפועל?

על אף שההגבלות על רישיון הנהיגה כבר אינן קיימות, כדאי לדעת כי ללשכת הוצאה לפועל קיימות עדיין אפשרויות להטיל הגבלות שונות על החייב, היכולות אף הן לפגוע בשגרת חייו. ולפיכך, כדאי לדעת כיצד ניתן יהיה להתמודד עם אותן הגבלות.

במידה ואתם מתמודדים עם סנקציות שונות מטעם לשכת הוצאה לפועל, עורך דין מומחה בדיני הוצאה לפועל יוכל לסייע לכם בשירותי ייעוץ וליווי מקיפים, שיביאו בסופו של דבר להקלה ובמקרים מסוימים, אף לביטולן המוחלט של הסנקציות.

 

לסיכום

ללשכת הוצאה לפועל קיימות לא מעט הגבלות שהיא יכולה להטיל על החייב בכדי לגבות את החובות שצבר, כאשר עד לא מזמן, הגבלה על רישיון הנהיגה הייתה אחת מהסנקציות המהותיות מביניהן. בכדי לוודא מהן דרכי הפעולה המומלצות וכיצד ניתן להתמודד עם כל הגבלה, מומלץ יהיה לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד הוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל