חיפוש

לא רק בזקנה: מתי מומלץ לכתוב צוואה?

רבים מקשרים את כתיבת הצוואה עם גיל מתקדם וערש דווי שעליו לוחשים את המילים האחרונות שברצוננו לומר ליקירנו. אבל כתיבת צוואה הינו חיוני כדי להבטיח שהנכסים שלך יחולקו בהתאם לרצונותיך לאחר פטירתך גם אם מצבך הבריאותי מעולה כיום, כי אף פעם אי אפשר לדעת מה ילד יום. במאמר זה נבחן מצבי חיים ונסיבות שונות בהן מומלץ לכתוב צוואה תוך שימת דגש על החשיבות של התכוננות לבלתי צפוי.

 

לא רק בזקנה

לכל אחד מאיתנו יש רכוש שצברנו במהלך חיינו, זה יכול להיות נכנים דלא ניידים כגון בית או חנות, וזה יכול להיות חפצי אמנות, רהיטים, כספים בחשבונות בנק וכל מה שאספנו ואגרנו במשך השנים. לאחר לכתנו, בוודאי יש מישהו שאנחנו רוצים לשמח אותו בחלוקת הרכוש.

אלו יכולים להיות ילדינו, נכדינו, מוסד או עמותת צדקה שלדעתנו יכולה למצוא שימוש רב במה שהיה שלנו וכעת לא שייך לאף אחד. על מנת לכתוב צוואה בצורה מסודרת אתם זקוקים לאיש מקצוע מהימן, עורך דין צוואות וירושות, שיסייע לכם לנסח צוואה כרצונכם בכל גיל וגם אם מצבכם הבריאותי שפיר לחלוטין.

לא רק בזקנה

מתי מומלץ לכתוב צוואה?

מומלץ לכתוב צוואה בכל גיל ( מעל 18 ) ובכל שלב בחיים, אך במיוחד במקרים הבאים:

צבירת נכסים

סיבה נפוצה לכתיבת צוואה הוא צבירת נכסים. בין אם מדובר בנדל"ן, השקעות, חסכונות או נכסים אישיים, אם רכשתם נכסים יקרי ערך מומלץ לכתוב צוואה כדי לשמור על מורשתכם ולמנוע מחלוקות פוטנציאליות בין יקיריכם לאחר לכתכם.

נישואים והקמת משפחה

צוואה מאפשרת לך לציין כיצד יש לחלק את הנכסים שלך בין בן/בת זוגך לבין הילדים תוך הבטחת ביטחונם הכלכלי במקרה של פטירתך בטרם עת. מומלץ לערוך צוואה הדדית שמבטיחה את זכויות שני בני הזוג באופן סימטרי זה לזה.

נישואים והקמת משפחה

גירושין או פרידה

לאחר גירושין או פרידה כדאי לעדכן את הצוואה הקיימת או לכתוב אחת חדשה המבטיחות כי לילדיכם, לנכדיכם ולבן או בת הזוג החדשים שלכם יובטחו הזכויות המגיעות להם ושתוכל להעניק להם את רכושך כדי להגן עליהם ולהיטיב עימם.

דאגות בריאותיות וגיל מתקדם

מחלות או גיל מתקדם הן סיבה טובה להתחיל את כתיבת הצוואה ולדאוג שלכל יקיריך יהיה עתיד כלכלי טוב גם לאחר לכתך.

בעלות על עסק

אם אתה בעל עסק מומלץ מאוד לכתוב צוואה כדי לתת מענה לעתיד העסק שלך במקרה של מוות. צוואה ערוכה היטב יכולה לספק הנחיות כיצד יש לנהל את העסק שלך או להעביר אותו ליורשים שאתה בחרת ולמנוע קונפליקטים או שיבושים אפשריים.

כוונות צדקה

לאנשים רבים יש מטרות צדקה הקרובות לליבם ורוצים לתמוך בהם גם לאחר מותם. כתיבת צוואה מאפשרת לך להשאיר מורשת על ידי תרומת עזבונות לארגונים ולמטרות שאכפת לך מהם.

לא רק בזקנה מתי מומלץ לכתוב צוואה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא