חיפוש

כל מה שצריך לדעת על הדרכון הרומני

בינואר 2007 רומניה נכנסה כחברה מן המניין לאיחוד האירופי וכתוצאה מכך אזרחים בעלי דרכון רומני יכולים לגור, לעבוד וללמוד בכל מקום באיחוד האירופי. ישראלים רבים עלו מרומניה וצאצאיהם עד לדור שני ולעיתים גם שלישי זכאים לקבל אזרחות רומנית בהתאם לחוק האזרחות המקומי.

התהליך של הוצאת האזרחות מורכב ונדרשים מגוון מסמכים כפי שנרחיב בהמשך המאמר.

 

זכאות לאזרחות רומנית

הזכאות לאזרחות רומנית ודרכון רומני בעקבות זאת עומדת לישראלים שנותרו אזרחי רומניה. הדבר תלוי בתקופה בה הם עזבו את רומניה כאשר הייתה תקופה בתחילת שנות החמישים ואמצע שנות השישים בהם היה ניתן לעזוב את ולשמור על האזרחות הרומנית. כל הצאצאים של האזרחים שעלו בתקופות הללו יכולים לקבל אזרחות רומנית ללא הגבלה דורית.

עולים אשר אזרחותם נשללה מהם או ויתרו על אזרחותם הרומנית יכולים לבקש ולקבל אזרחות רומנית עד לדור שני.

זכאות לאזרחות רומנית

מסמכים נדרשים לשם אזרחות רומנית

מלבד תעודת לידה רומנית ומסמכים נוספים המעידים על האזרחות הרומנית של הגורם המזכה יש צורך לצרף לבקשה תעודת לידה לילידי ישראל ותמצית רישום ממשרד הפנים עם הפרטים של בת הזוג והילדים לרבות החלפת שמות במידה וכזו התרחשה. יש גם לצרף תעודת יושר מישראל ותעודת נישואין מקורית ושורה של מסמכים נוספים.

מסמכים נדרשים לשם אזרחות רומנית

תהליך מבלי לצאת מהארץ

אין צורך להגיע לרומניה על מנת לקבל אזרחות רומנית. ביקור ברומניה עשוי לגרום לתהליך להיות מהיר יותר אך ניתן לעשות את כל התהליך דרך השגרירות כאן בארץ. יש צורך בראיון בסיסי להוכיח את בקיאות מסוימת בשפה הרומנית ובסוף התהליך יש צורך לדקלם את ההמנון הלאומי ולהישבע אמונים למדינה ברומנית.

 

לכלול ילדים קטינים בבקשת האזרחות

בהגשת הבקשה כדאי לכלול את הילדים הקטינים של כל מבקש מכיוון שילדים שלא יכללו בבקשה לא יוכלו לקבל את האזרחות הרומנית עד גיל 18. עלות האגרות בעבור הגשת בקשת אזרחות של קטינים נמוכה יותר מאשר העלות של האגרות בהגשת בקשת אזרחות של בגירים.

הורים המבקשים לקבל אזרחות עבור ילדיהם הדבר יאפשר להם לקבל את האזרחות בתהליך מדורג תוך העברה של האזרחות מדור לדור. כדאי לפעול להגשת הבקשה מוקדם ככל שניתן ובמיוחד כל עוד ניתן עוד להיעזר באב או אם המשפחה אשר חיו בעצמם ברומניה ועלו לישראל.

 

סיוע מעורך דין המתמחה בתחום

קבלת סיוע מעורך דין המתמחה בתחום  יכולה לחסוך זמן רב ולהימנע מטעויות בתהליך. עורך דין מנוסה המכיר את החקיקה הרלוונטית ברומניה ומתמצא במסמכים הנחוצים לאורך התהליך יכול לסייע לאתר את המסמכים ולהכין את כל הנדרש לשם הפקדת התיק בקונסוליה הרומנית. כאשר מנסים להגיש את הבקשה באופן עצמאי קל לטעות במילוי הטפסים וצירוף כלל המסמכים הנדרשים כאשר כל שגיאה עשויה לפסול את הבקשה.

כל מה שצריך לדעת על הדרכון הרומני

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא