חיפוש

כללים חשובים בכתיבת הסכם ממון

הסכם ממון הוא תחום רגיש בכל אחד משלביו אך חשוב וחתימה עליו מהווה גילוי אחריות רבה כלפי עצמינו והסביבה שלנו.

לאחר כתיבתו וחתימתו הוא ייתן לנו שקט וביטחון בפן הכלכלי של חיינו בין אם נצטרך להשתמש ובין אם לא.

 

איך מטפלים בנושא כל כך רגיש?

כסף ואהבה הוא תמיד שילוב שעלול להיות נפיץ אצל חלק מהזוגות לכן כדאי לקחת ליווי צמוד מקצועי ואיכותי. במשרד עורכי הדין של עמית ורד תוכלו לקבל טיפול אישי על ידי עורך הדין עמית ורד ברגישות, יעילות והתאמה מרבית ואישית לכל זוג לאורך כל הדרך.

 

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה הנכתב ונחתם בין בני הזוג בליווי מקצועי משפטי המפרט על הרכוש והממון שבהם הם מחזיקים – לפני החתימה והרכוש העתידי. אלו יכולים להתבטא בנדלן, עסק, כסף נוזלי, ירושה עתידית ועוד. ההסכם נחתם עבור מקרה של פרידה של בני הזוג וצורך לחלק את הרכוש בינהם.

במקרה ואין הסכם ממון בפרידה או גירושים, בית המשפט יחלק באופן שווה את ההמון של בני הזוג ללא התחשבות במה הולך לכל אחד. מצב זה יכול להביא למלחמות משפטיות ואישיות, עוגמת נפש והוצאות כספיות גבוהות לעוד מידע כנסו לאתר: https://www.amitvered.co.il.

 

כללים חשובים בכתיבת הסכם הממון 

  • כותבים את ההסכם כשהזוגיות במצב טוב – המצב האידיאלי לחתימה על הסכם הוא בתחילת דרכם המשותפת של הזוג, אם לקראת חתונה או לא. כשמערכת היחסים נמצאת במקום יציב בני הזוג יוכלו להחליט באופן הגיוני ואמיתי על חלוקת הרכוש והממון, כל זוג על פי מה שמתאים לו.
  • ליווי מקצועי ואישי – התהליך של כתיבת ההסכם יכול להיות לא פשוט, להציף סוגיות ולבלבל את בני הזוג לכן כדאי לבחור בליווי משפטי שיתאים לכם ויעזור לכם לעבור זאת בצלחה ולשמור על האהבה הגדולה שבינכם.
  • כתיבת הסכם ממון ייחודי לכם – כמובן שתוכלו למצוא הסכמים גנריים להורדה בחינם באינטרנט אבל אלו לא יביאו בחשבון את הנתונים והצרכים הייחודים שלכם, במקרה הצורך הוא יכול להתברר כטעות כאילו לא חתמתם על אחד כלל. בית המשפט עלול לפסול אותו או שאתם תגלו שהוא לא עונה כל השאלות והסוגיות שעולות מולכם בתהליך הפרידה.
  • אישור ההסכם חייב להעשות בכתב, להחתם על ידי שני הצדדים ולעבור אישור משפטי.
  • כדאי לדעת שניתן ואף מומלץ לעדכן ולשנות את ההסכם עם השנים שחולפות, אנחנו יודעים שהחיים דינמיים גם בפן הכלכלי יכול להיות שהיו שינוים גדולים בחייכם שלא תכננתם או שמערכת היחסים השתנה ואתם רואים לנכון חלוקה אחרת.

 

לסיכום

הסכם ממון הוא פוליסת הביטוח של הזוגיות שלכם, בדיוק כמו כל פוליסה אחרת עליה אתם חותמים. הוא מבטיח לכם עזרה חשובה שתזקקו לה במקרה הצורך, אל תהססו ופנו עכשיו לקבל ליווי אישי בתהליך.

 

פסיקה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא