חיפוש

פינוי בינוי – כך תעשו את זה נכון

בהתאם לחוק התחדשות עירונית דיירים הגרים בבניין ישן בן למעלה מ20 שנה בדירה ללא ממ"ד, יכולים לפנות לעירייה בבקשה לקידום פרויקט פינוי בינוי. חוק פינוי בינוי נחקק במטרה לחדש מבנים ישנים ולמנוע נזקים כבדים במקרה של אסונות טבע כמו רעידת אדמה, אך יחד עם זאת, לפינוי בינוי יש עוד מגוון תועלות. בתור דיירים המעוניינים לקדם פרויקט פינוי בינוי בבניין שלכם, כדאי שתקבלו את המידע שריכזנו כאן עבורכם.

 

מה מרוויחים מתוכנית פינוי בינוי – הדיירים והיזמים?

פרויקט פינוי בינוי משמעותו פינוי הדיירים הגרים בבניין הישן, הרס הבניין הישן ובניית בניין חדש מהיסוד. היזם הורס את הבניין הישן ובונה במקומו בניין רב קומות בעל מספר דירות רב יותר ממספר הדירות שהיו בבניין קודם לכן.

וכך, את כל הדירות ה"מיותרות" הוא מקבל לרשותו, הוא מוכר אותן והרווחים מספיקים למימון הפרויקט וכמובן גם לרווחים המתקבלים מהפרויקט. ככל שהפרויקט יבוצע במיקום מרכזי ומבוקש יותר, כך יוכלו לגבות מחיר יקר יותר על הדירות וממילא הרווח של היזם יהיה גבוה יותר.

הדיירים מרוויחים מפרויקט כזה דירה חדשה מהיסוד. לרוב, גודל הדירה החדשה תהיה הרבה יותר גדולה מגודל הדירה המקורי. הדייר נהנה מדירה המאפשרת חיים נוחים יותר. הדירה החדשה תכלול מרפסת, מעלית בבניין ואפילו מקום חניה. על התענוג הזה הדייר לא צריך לשלם שקל! היזם מממן את הפרויקט באמצעות הדירות החדשות שיבנו וכך הוא והדיירים מרוויחים.

פינוי בינוי

איך עובד פרויקט פינוי בינוי?

כדי להתחיל בקידום פרויקט פינוי בינוי, על הדיירים לחתום על טופס בו הם מצהירים שהם מעוניינים בתוכנית. על הדיירים לבחור מספר דיירים שייצגו את כל הדיירים וכך הם מחליטים אל איזה יזם לפנות. היזם מתחיל עם הוצאת ההיתרים הנדרשים וכך, לאחר קבלת ההיתרים (מה שלרוב לוקח מספר שנים) היזם מתחיל בעבודה.

מביא קבלן שיתחיל את הרס הבנייה ויבנה מחדש. הדיירים מקבלים מהיזם דמי שכירות לזמן בו הם אמורים להתפנות מהדירה עד שהם מקבלים דירה מוכנה. ניהול פרויקט פינוי בינוי הוא מורכב ולא מעט נציגי דיירים החליטו להיעזר בחברה המציעה ליווי בתהליך פינוי בינוי. כך הם רגועים יותר והם יודעים שהעניינים מתקדמים על הצד הטוב ביותר.

פינוי בינוי

אל מי פונים כדי להתחיל את התהליך?

עליכם לחפש חברה יזמית בעלת ניסיון בפרויקט פינוי בינוי. אנחנו יכולים להמליץ לכם על חברת https://terra.ltd העוסקת בקידום, תכנון וביצוע פרויקטים לפינוי בינוי. כאשר פונים לחברה מוכרת ובעלת ניסיון, העניינים נראים אחרת. אל תעשו שטות ותפנו ליזם מתחיל. הניסיון והמקצועיות חשובים כאן ואפילו קריטיים.

 

לסיכום

פינוי בינוי הוא תהליך מורכב. כל דייר הגר בבניין ישן יכול לפנות לחברה העוסקת בתכנון וקידום תוכניות אלו כדי להתחיל "להזיז עניינים" ולקדם פרויקט כזה בבניין בו הוא גר.

פינוי בינוי

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא