חיפוש

כיצד למצות זכויות סיעודיות? – המדריך המלא

היכרות עם סוגים שונים של זכויות סיעודיות היא השלב הראשון במיצוי שלהן. אבל עם מי אפשר להתייעץ, איך נדע מה רלוונטי עבורנו ולמה בכלל יש הבדלים בין כל כך הרבה סוגים של זכויות שונות? קבלו את המדריך שיכול לעזור. הדרך למיצוי של זכויות סיעודיות עוברת בהכנת שיעורי בית. אם נרצה למצות את הזכויות, נצטרך קודם כל לדעת מה מגיע לנו. לאחר מכן, אנחנו נהיה חייבים לעקוב אחר שינויים שיש בחוק או בתקנות. בנוסף, כדאי לגלות אחריות רבה גם בעת ניסיון למצות זכויות סיעודיות עבורנו וגם אם נבחר לעשות את זה בשמם של הורים קשישים, קרובים ובני משפחה. 

התייעצות עם המומחים של בשיבה טובה – זכויות סיעודיות מאפשרת לבדוק כל מקרה לגופו. בדיקה כזו היא שלב חשוב מאוד, כי היא מאפשרת לנו להתמקד רק בזכויות הסיעודיות שרלוונטיות אלינו. אם נפגוש מומחים ובעלי מקצוע שעוקבים אחרי התחום ומכירים אותו מקרוב, יש סיכוי גבוה יותר שגם נדע איזה זכויות סיעודיות שמורות לנו בחוק וגם מה עלינו לעשות על מנת למצות אותן.

 

מה עושים אחרי שמגלים זכאות?

השלב הבא במיצוי זכויות סיעודיות הוא לפעול בצורה אקטיבית על מנת לדרוש אותן. בשביל לעשות את זה, אנחנו צריכים לברר איזה גוף רשמי אחראי על כל סוג של זכויות סוציאליות: החל מגופי רווחה שפועלים תחת המטריה של המדינה, דרך המוסד לביטוח לאומי ועד קופות חולים או חברות ביטוח פרטיות.

בשלב הזה גם בדרך כלל נגלה שהדרך למיצוי זכויות סיעודיות עוברת בפוליסה ובתנאים מסוימים ששמורים רק עבורנו. זה בולט בעיקר אם תובעים זכויות סיעודיות מול חברת ביטוח, או כאשר רוצים לנצל פוליסת ביטוח של שירותי בריאות נוספים (שב"ן) בקופות החולים. עם זאת, יש לזכור שהחוק מגן עלינו בכל השלבים השונים של תהליך מיצוי הזכויות. אז גם אם מגלים שזה לא פשוט, עדיין צריך להתמיד ולמלא את המסמכים הרלוונטיים על מנת להגיש בקשה מסודרת ומנומקת.

 

מה עושים אם מקבלים סירוב?

קיימים מקרים מצערים שבהם לא מצליחים למצות זכויות סיעודיות שאמורות להיות שמורות עבורנו בחוק. כאן, מה שאפשר לעשות זה לחזור לשלב הראשון ולהתייעץ שוב עם בעלי מקצוע. אבל הפעם, כדאי להשתמש בנימוק הרשמי של הגוף שסירב להעניק לנו זכויות כאלה ואחרות ולבדוק מה ניתן לעשות על מנת להתגבר על המהמורה.

במילים אחרות, הדרך למצות זכויות סיעודיות אינה קלה – אבל המאמץ משתלם. גם אם ניתקל בקשיים וגם אם נגלה שמסרבים לתת לנו את מה שמעניק החוק, עלינו להמשיך ולדרוש את הזכויות המלאות. במידת הצורך, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהגיש ערעור. בעקבות הערעור, יכול להיות שהבקשה תישקל מחדש והזכויות הסוציאליות ימוצו עד תום.

בית אבות

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא