חיפוש

כיצד בוחרים עורך דין להליך גירושין?

אחוז הזוגות המתגרשים בישראל נמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות ורבים מתמיד מחפשים עורך דין שילווה אותם בתהליך. עורך הדין נדרש הן כאשר בני הזוג מבקשים להגיע להסכמות מחוץ לבית המשפט ולחתום על הסכם גירושין הסכמה והן כאשר הסוגיות במחלוקות אינן ניתנות לפתירה וההליך עתיד להתנהל בבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה. על בחירת עורך דין להליך במאמר זה.

 

ניסיון בתחום גירושין

תהליך גירושין יכול להיות קשה וכואב לכל הצדדים וחשוב לבחור בעורך דין מנוסה כמו עו"ד טל טאוב על מנת שלא לבצע טעויות לאורך ההליך. הניסיון מאפשר לעורך דין המלווה להציג פתרונות משפטיים ויכולות להציג בפני הצדדים את היתרונות של פשרה ולכוון מהם  הקרבות הנכונים. עורך דין מנוסה יודע כיצד להכיל את הקשיים של הלקוח ולצד זאת למנוע ממנו מלפגוע באינטרסים החשובים לו. ניסיון בתחום גירושין

בקיאות משפטית בדיני משפחה

חשוב לבחור בעורך דין בעל בקיאות בדיני משפחה ובכלל הסוגיות המהותיות להליך גירושין לרבות בנושא של מרוץ הסמכויות בין הערכאות השונות, אופן חלוקת הרכוש, משמורות, שהות ודמי מזונות. מומלץ למצוא עורך דין שדיני משפחה הוא תחום התמחותו העיקרי,  כך שהידע וההתמצאות שלו הינם המעמיקים ביותר.

בקיאות משפטית בדיני משפחה

חוות דעת ומקצועיות

אם בעבר תהליך בחירת עורך שין היה על בסיס המלצות ממכרים ובני משפחה הרי שכיום המידע ברשת מאפשר תהליך חיפוש שונה לחלוטין. ניתן למצוא באתרים וברשתות החברתיות ביקורות והמלצות ולהתרשם מהאתר של כל עורך דין. ניתן להתרשם מהמקצועיות ומהתוכן שכל עורך דין מעלה לאתר ולקרוא באתר המלצות של לקוחות עבר ותיאורי מקרה.

 

יחס בין אישי וכימיה

גם אם ראיתם אתר מרשים וקראתם המלצות בתחום של גירושין יש חשיבות גדולה לחיבור האישי. כדאי להיפגש עם מספר עורכי דין טרם קבלת החלטה ולראות  שיש חיבור ברמה האישית. זכרו כי הליך גירושין הינו מורכב מאד מבחינה רגשית ואתם זקוקים לעורך דין אשר יבין את עמדתכם ויפעל ברגישות הבינאישית הנדרשת.

 

מחיר זה חשוב אבל זה לא הכול

כמו בכל תחום חשוב לעשות סקר שוק ולהשוות עלויות אך חשוב לזכור שבתחום של הליך גירושין עלות זולה יכולה לעלות לכם ביוקר בעתיד. מומלץ לשאוף להליך קצר ככל שניתן מכיוון שהליך גירושין בהסכמה תמיד יהיה זול יותר ממאבק משפטי. יש למצוא את האיזון בין מחירים הוגנים לבין מקצועיות וניסיון כפי שמציעים טאוב ושות' – משרד עו"ד המתמחה בתחום.

 

סיכום בחירת עורך דין גירושין

לסיכום הנושא, תהליך בחירת עורך דין לגירושין יכול להיות מאתגר אך חשוב מאוד לעשות אותו נכון מכיוון שלעורך דין המייצג השפעה עצומה על אופן ניהול ההליך ועל תוצאותיו הסופיות. כפי שציינו, חשוב לבדוק, התמחות, מקצועיות וניסיון ובנוסף לחוש חיבור אישי ברמת ההבנה של הצרכים והציפיות.

כיצד בוחרים עורך דין להליך גירושין?

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא