חיפוש

6 טעויות שכדאי להימנע מהן בתהליך הגירושים

הבחירה של זוג להתגרש היא בחירה קשה וכואבת.

אף אחד לא חולם ורוצה להגיע לסיטואציה הזאת אבל לפעמים אין ברירה וזו הבחירה הטובה ביותר לזוג שאינו מסתדר.

בכל התחלה של הליך גירושים ישנו מצב רגשי וקשה שאליו הזוג המתגרש עלול להגיע ובעקבותיו לנקוט מספר צעדים שבהתחלה נראים להם נכונים אך עלולים להיות טעויות גדולות

שעליהם הזוג ישלם מחיר כבד, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית.

לדוגמה: הפסדים כלכליים עצומים, משבר נפשי של בני הזוג והילדים, פגיעה בקשר עם הילדים ואפילו הגעה למצב של עבירות פליליות. כל הטעויות הללו של בני הזוג הנמצאים בתהליך הגירושים נובעות מהיכנעות למצב רגשי קשה וחוסר פעולה בצורה מאופקת, טובה ומושכלת.

אז אילו טעויות כדאי להימנע מהם בתהליך הגירושים על מנת לסיים את התהליך בצורה הטובה ביותר והכי פחות כואבת?

 

טעות ראשונה – לא לערב בני משפחה

הרבה פעמים בני משפחה וקרובים של בני הזוג מעורבים באופן רגשי בכל התהליך ועלולים להכניס כל אחד מן הצדדים למצב בלתי רצוי, ולכן, כאשר בני זוג מחליטים להיפרד ובוחנים את האפשרות כיצד לעשות זאת, מומלץ לקבל עזרה, תמיכה ורשת ביטחון ככל הניתן מבני המשפחה ומהקרובים, אבל חשוב להציב גבולות ברורים ולהבהיר להם עד איפה מותר להם להתערב כי רק בני הזוג יודעים מה טוב להם ולילדיהם.

הרבה פעמים עצות מבני המשפחה ומהמקורבים עלולות ליצור מלחמה מיותרת ולהסיט את בן הזוג שגם ככה נמצא במצב רגשי לא פשוט.

 

טעות שנייה – לא לוותר על ייעוץ משפטי אישי

נכון שבאינטרנט יש המון מידע והמון יועצים ועורכי דין, אבל חשוב לזכור שמדובר בעניין מורכב ודורש התאמה אישית לסיפור של בני הזוג, ולכן, אל תוותרו על ייעוץ משפטי. חשוב שתזכרו שגם זוג ששם לעצמו מטרה להתגרש בצורה הטובה והנעימה ביותר חייב להיוועץ עם עורכי דין לענייני משפחה.

מומלץ בשלב המוקדם ביותר על מנת להבין בצורה עמוקה את הזכויות, הסיכונים, אפשרויות פעולה וכמובן את המחירים של הבחירות השונות הללו. גם אם בסופו של דבר בני הזוג יבחרו להתנהל עם עורך דין אחד ומשותף להם חשוב שכל אחד מבני הזוג יידע מהן זכויותיו, חובותיו ומה נדרש ממנו על מנת לשמור על עצמו, על האינטרסים שלו ולהגיע למצב הטוב ביותר למרות הסיטואציה הקשה. תוכלו לראות עורך דין מומלץ בקישור שלפניכם http://www.vlk-law.co.il.

 

טעות שלישית – אל תיכנסו למלחמה

אחד המצבים הקשים של הליך גירושים מגיע מהנטייה של אחד מבני הזוג לצאת למלחמה, תוך כדי שהוא מתעלם מכל ההשלכות הכבדות שהמלחמה עלולה לגבות. המון פעמים אחד מבני הזוג בוחר להילחם והופך את רגשות הצער והכאב לרגשות של קנאה, שנאה ונקמה. אל תהיו בגישה המלחמתית הזו, מדובר בגישה מיותרת והרסנית שהתוצאה שלה עלולה לשלם מחיר יקר. זכרו שבמלחמה אין מנצחים ובני הזוג וילדיהם הם קורבנותיה. חתרו לשלום בכל התהליך וחשבו על הכל לטווח הארוך.

 

טעות רביעית – אל תשתמשו במדיה וברשתות החברתיות

אל תשתמשו בפייסבוק למטרת העלאת פוסטים מאיימים או משתלחים בבן הזוג, אל תשלחו הודעות או כל דבר אחר שעלול לבסוף לשמש נגדכם. אפשר לתעד את ההודעות הללו בצורה קלה ביותר ועורכי הדין נוהגים להשתמש בהם המון.

 

טעות חמישית – אל תסיתו את הילדים

תהליך הגירושים עלול להכניס את ילדיכם למצב נפשי לא פשוט. בין אם זה המשפחה המאוחדת שמתפרקת להם עכשיו לרסיסים, 2 בתים שהם יצטרכו לחיות בהם ובין אם זה מהפחד מה יגידו הסביבה והחברים. אל תוסיפו למצב ותסיתו אותם. הימנעו מכל גילוי הסתה גם אם אתם פגועים וכועסים, נשכו שפתיים ושימו את טובתם של ילדיכם לנגד עיניכם. הם לא אשמים שאתם מתגרשים והם לא בחרו בכם, אז עשו כל מאמץ ומנעו הסתה.

 

טעות שישית – אל תפעלו מתוך נקמה

אין ספק שתהליך הגירושים מוביל למצב לא פשוט וקשה. אתם מרגישים פגועים, כעוסים וננטשים. אם אתם חשים שברצונכם לנקום לכו לטיפול. אל תנהלו את התהליך הזה מתוך נקמה, עליכם להבין שהליכי גירושים יקבעו איך יראו חייכם וחיי ילדיכם למשך השנים הבאות. אם תנהלו אותם מתוך נקמה ולא מתוך רצון לסיים בצורה נעימה את הפרק הזה ולהתחיל פרק חדש, תהיה בכך השפעה עצומה על החיים שלכם למשך שנים רבות.

לסיכום, אם ברצונכם לסיים את החיים המשותפים בצורה טובה ולעבור את תהליך הגירושים בצורה נעימה ויפה הימנעו מטעויות אלו, אתם עלולים להתחרט עליהן.

 

משקל

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא