חיפוש

חמישה דברים שחובה לשים לב אליהם כאשר כותבים ירושה

כתיבת צוואה וחלוקת הירושה שלכם, זה בין הדברים הכי חשובים שאתם צריכים לעשות. צוואות הן ממש לא רק לאנשים מבוגרים. האמת הכואבת היא שכל אחד מאיתנו עלול לסיים את חייו באופן מפתיע, וכשזה יקרה, כדאי שהקרובים שלכם יהיו מוכנים לכך וישארו עם הוראות ברורות מכם מה אתם רוצים לעשות עם הרכוש של בעולם. אז למה חייבים לשים לב כשכותבים צוואה?

 

מה קורה אם לא כותבים ירושה?

קודם כל נתחיל בלהסביר מדוע כתיבת צוואה וחלוקת הירושה הן כל כך חשובות. כאשר אדם ללא צוואה נפטר, הרחוק שלו באופן אוטומטי מתחלק לחצי, כאשר חצי הולך לאשתו וחצי מתחלק בין ילדיו או הולך להוריו במידה ואין לו ילדים. במקרה והילדים עוד קטנים, אין סיבה שהרכוש ילך כולו לאשתו של המנוח כך שהיא תוכל לקבל החלטות לבדה. באמצעות הצוואת תוכלו לחלק כראות עינכם את רכושכם לאחר פטירתכם.

 

אפשר לכתוב את הירושה לבד

במידה ואתם רוצים לכתוב את הצוואה לבדכם, תוכלו לעשות זאת ללא עדים אך תהיו חייבים לכתוב את כולה בכתב ידכם בלבד, אחרת לא יהיה לה תוקף. במידה ותכתבו אותה בדפוס, תצטרכו חתימה של שני עדים אשר לא מקבלים דבר מהירושה. מומלץ גם להביא עורך דין שיהיה עד לחתימה אך לא חובה. אם אתם מחפשים עורך דין ירושה מומלץ בסביון, לחצו כאן.

 

הזכויות הסוציאליות שלכם

חשוב מאוד לשים לב לכך שהזכויות הסוציאליות שלכן כמו קרן השתלמות וקרן הפנסיה, אינן כלולות בתוך הירושה. על פי החוק המוטבים שקבעתם לכל קרן הם אלו שיקבלו את הכספים במקרה של עזבון. לכן, חשוב מאוד לעדכן את קרנות הביטוח השונות בצוואתכם המעודכנת המתייחסת גם לזכויות הסוציאליות על מנת למנוע ויכוחים שיכולים אף להגיע לבית המשפט.

 

מנו מנהל עזבון

בצוואתכם התייחסו לכך שאתם מעוניינים שביום בו הצוואה תצטרך לצאת לפועל, יהיה מי שינהל את העניינים מטעמכם וידאג שהכל קורה כפי שרציתם.

 

שימו לב לכל פרט

כאשר כותבים צוואה, חשוב לשים לב לכל פרט שנכתב מכיוון שאפילו פרט קטן שיתברר כלא נכון, יוכל להביא לביטול של חלק גדול מהצוואה.

 

כדאי להיעזר בעורך דין מומחה

צוואה מהווה חוזה משפטי לכל דבר ועניין. מכיוון שלרובנו אין ניסיון עם כתיבת חוזים משפטיים, מומלץ להיעזר באדם מנוסה שמבין בתחום כמו עורך דין ירושה. אם לא תדעו לפרט כמו שצריך כיצד בדיוק אתם רוצים שיטפלו בכל הכספים והרכוש שלכם, דברים רבים יכולים ליפול בין הכיסאות.

את הצוואה יש לנסח באופן הכי פשוט, ברור ומדויק שיש על מנת שהכל באמת יתבצע קשורה. בעזרת עורך דין, תוכלו לכתוב את הצוואה באופן הכי מקצועי שיש כך שלא ישאר מקום לספק.

יְרוּשָׁה