חיפוש

דברים שחייבים לשים אליהם לב בחוזה שכירות משרד

מתכוונים לשכור משרד? מצאתם מיקום מושלם במחיר משתלם?

מצוין. אבל מה לגבי חוזה השכירות?

ישנם אלמנטים רבים המבדילים בין חוזה שכירות משרד לחוזה הדירה המוכר לכולנו, וחוסר תשומת לב לפרטים עלול להכניס אתכם לעסקה הרבה פחות טובה ממה שחשבתם.

אז מהם הדברים שחייבים לשים אליהם לב בחוזה שכירות משרד? על כך בכתבה הבאה.

 

ההבדל בין שכירות לשכירות משנה

שכירות משנה (או סאבלט) היא מונח המוכר לכולנו מעולם הנדל״ן למגורים. עם זאת, מדובר בכלי נפוץ ביותר גם בשוק השכירות למשרדים. זה אולי נשמע מובן מאליו, אך לעיתים כאשר תחפשו משרדים להשכרה בתל אביב לדוגמה, לא תגיעו אל בעל הבניין אלא לחברה השוכרת משרדים מהבעלים ומשכירה אותם לחברות ועסקים שונים. עבור רבים מדובר אולי בעניין טכני לא חשוב, אך במקרים מסוימים מדובר בעניין שיכול להשפיע רבות גם עליכם בתור שוכרי משנה. סכסוך של בעל הבניין עם חברת ההשכרה או סיום מוקדם מהצפוי של השכירות על ידי חברת ההשכרה מסיבות שונות, יובילו גם לפינוי שלכם מהמשרדים, לעיתים באופן מפתיע ובלי שניתן לכם זמן להיערך לכך מראש. על כן, תמיד עדיף למצוא עסקת שכירות ישירה בה אתם זכאים למירב הזכויות כשוכרים.

 

מה כלול בתנאי התשלום?

עוד נושא שחשוב להקפיד עליו לפני חתימה על חוזה שכירות למשרד הוא נושא התשלומים הנוספים. באופן עקרוני התשלום הוא על שכירות פר מטר, אך במקרים בו אתם שוכרים משרד בבניין, סביר להניח שמועסקת בבניין חברת ניהול כלשהיא האחראית לתחומים סביבתיים כמו – אבטחה, ניקיון של מרחבים משותפים, ביצוע עבודות תחזוקה שונות ולעיתים גם פקידות קבלה בכניסה לבניין. על כל אלו נדרש לשלם תשלום הנוסף לדמי השכירות, ובהתאם לאיכות ומגוון השירותים יכול להפוך לסכום גדול ולא מבוטל כלל. על כן, במקרים רבים יהיה עדיף לבחור בשכירות בבניין המספק רק את השירותים הנדרשים עבורכם, וכן במחיר שתוכלו להרשות לעצמכם.

 

טווחי החוזה ואופציות להארכה

עוד מרכיב חשוב בחוזי שכירות רבים, בעיקר בתחום הנדל״ן העסקי הוא כמובן אורך השכירות והאפשרות להארכת החוזה. בנושא הזה חשוב לשמור על איזון בין אינטרסים שונים. מצד אחד, חוזה קצר טווח וגמיש יאפשר לכם לעזוב את המשרד במקרים של ליקויים, חוסר שביעות רצון או כמובן במקרים של התרחבות וצורך במרחב גדול יותר. מצד שני, חוזה ארוך טווח בדרך כלל יכלול הנחה מסוימת במחיר או הבטחה לשמירה על המחיר הקיים לאורך זמן. בהנחה וקשה לכם לצפות האם תזדקקו לחוזה ארוך טווח או שדווקא תעדיפו להשאיר את האפשרויות שלכם פתוחות, ניתן לבחור בשיטה של הכנסת שנה או יותר ב״אופציה״. המשמעות היא שאתם בתור שוכרים מבטיחים לעצמכם את הזכות להאריך את החוזה בשנים נוספות במחיר המוסכם הן עליכם והן על המשכיר, ובדרך כלל כולל עלייה של מספר אחוזים במחיר השכירות.

 

חתימה על חוזה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא