חיפוש

חברת זכותי או משרדי עורך דין – מה כדאי מול ביטוח לאומי?

התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי כרוכה בהגשת בקשה, עמידה מול ועדה רפואית ואז מימוש זכויות ופיצויים בהתאם לקבוע בחוק. מטבע הדברים, תהליך כזה עלול להימשך זמן רב ולדרוש השקעה של משאבים וזמן. אז איך הכי נכון לעבור את התהליך ומה ההבדל בין התייעצות עם משרד עורכי דין לבין חברות שמתמחות בכך? הנה כל התשובות

באופן עקרוני, כל אזרח ואזרחית בישראל רשאים לפנות אל המוסד לביטוח לאומי על מנת למצות את הזכויות שלהם. הזכויות שעליהן אחראי המוסד לביטוח לאומי נקבעות על פי החוק, מה שהופך אותו רק לגוף שאמור להוציא לפועל את ההנחיות. מצד שני, המוסד לביטוח לאומי אחראי פחות או יותר על כל זכות חברתית או סוציאלית של האוכלוסייה ולכן יש מגוון עצום של סוגי תביעות שאותן ניתן להגיש.

 

תהליך הגשת תביעות מול הביטוח הלאומי

חשוב להבין כיצד מתבצע תהליך הגשת התביעות ומיצוי הזכויות מול המוסד לביטוח לאומי. בפועל, העובדה שיש זכות שתומכת באינטרסים של אזרחים מסוימת לא מבטיחה את המיצוי והמימוש שלה. בשביל לממש את הזכויות השונות, צריך להגיש בקשה מסודרת אל המוסד לביטוח לאומי ולצרף אליה טפסים ואישורים.

לאחר מכן, מקבלים זימון אל ועדה רפואית ובודקים האם אכן יש עמידה בקריטריונים של קבלת פיצויים. רק אם התשובה חיובית, מגיעים לשלב שבו מקבלים פיצויים בפועל ומשווים אותם לזכויות בחוק. אז מטבע הדברים, כל התהליך הזה עשוי להימשך זמן רב והוא מחייב מעורבות של בעלי מקצוע.

 

התייעצות עם בעלי מקצוע לטובת מימוש הזכויות

החדשות הטובות הן שניתן לשפר ולייעל את ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, על ידי התייעצות עם בעלי מקצוע. כאן גם אפשר לבחור בין התייעצות עם חברת זכותי או חברות אחרות שזו ההתמחות שלהן, לבין פניה מסודרת אל משרד עורכי דין.

פניה אל משרד עורכי דין שונה מהתייעצות עם חברת זכותי בכמה היבטים. ראשית, אנשי המקצוע מטעם חברות כמו זכותי הם לא בהכרח עורכי דין אלא עובדים שצברו ניסיון מעשי מתוקף טיפול במקרים דומים. שנית, התייעצות עם חברת זכותי רלוונטית לצורך מימוש הזכויות – אבל היא לא כוללת בפועל את הייצוג המשפטי במידה ומגיעים למצב כזה.

 

אז מה עדיף לבחור?

פנייה אל משרד עורכי דין רלוונטית רק אם מוודאים מראש התמחות של הנציגים שלו בדיני הביטוח הלאומי והזכויות הסוציאליות. במילים אחרות, אי אפשר לפנות אל משרד עורכי דין שמתמחה בענף משפטי שאינו קשור אל המוסד לביטוח לאומי או אינו רלוונטי ללקוחות.

בשורה התחתונה, עדיף לבחון כל מקרה לגופו רק אז לקבל החלטה. אם עושים את זה בצורה נכונה, יודעים מתי להתייעץ עם חברה ומתי עם עורך דין.

פגישה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא