חיפוש

התהליך המלא לקבל מעמד פושט רגל?

חוב הוא אף פעם לא דבר חיובי. לרוב, כשנהיה חייבים משהו מסוים למישהו אחר, נשאף להחזיר לו את החוב במלואו כמה שיותר מהר. למרות זאת, ישנם אנשים שמחזיקים בחובות שהם פשוט לא מסוגלים לשלם. המדינה מתייחסת בחוקים השונים שלה למצבים משפטיים כאלו, בהם נקבע שעל החייב לשלם חוב מסוים לנושה, אך הוא אינו מסוגל לכך. במאמר הבא נסביר את התהליך המלא לקבלת מעמד פושט רגל, שנותן מענה לסיטואציה הזאת.

 

פושט רגל – מה זה אומר?

לפני שנבין מהו התהליך לקבלת מעמד של פושט רגל, חשוב להבין קודם כל מה המושג הזה אומר. עד 2019, המדינה קבעה שכל אדם שאינו מסוגל להחזיר חובות מסוימים מסיבות שונות, יכול להיחשב לפושט רגל ולהעביר את הנכסים שלו לניהול של נאמן, על מנת שיוכל להסדיר את חובותיו כלפי הנושים.

בשנת 2019 בוצעה רפורמה בכל הקשור לפשיטת רגל. כיום, כאשר אדם אינו מסוגל לשלם את החובות שלו עקב חוב שגבוה מהנכסים אותם מחזיק החייב, הוא יצטרך לפתוח בהליך של חדלות פירעון, המחליף את ההליך של פשיטת הרגל. תוכלו לקרוא עוד על ההליך באתר https://origilatadv.co.il.

 

צו לפתיחת הליכים

כדי לפתוח בהליך הזה, צריך קודם כל לקבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי. את הצו יכולים לבקש כמה גורמים: החייב עצמו, שמעוניין בשיקום כלכלי והסדרת החוב, נושה שמעוניין בקבלת החוב ככל הניתן או אחד מאנשי המקצוע שמייצגים אותם, כמו עורך דין.

חייב שמגיש את הבקשה לקבלת הצו או המייצג שלו, יגישו אותה לבית משפט השלום, כאשר נושה המגיש את הבקשה או המייצג שלו יגישו את בקשתם אל הממונה על הליכי חדלות פירעון.

 

עד קבלת הצו

הצו עוד לא התקבל? אם החייב רוצה בכך, הוא יכול להתחרט ולבטל את הבקשה. הוא יצטרך לפנות בעצמו או באמצעות המייצג שלו אל בית המשפט ולבטל מיוזמתו את הבקשה לקבלת הצו. בנוסף, ניתן להעביר את הבקשה לטיפול לסניף שנמצא במחוז אחר של הממונה על הליכי חדלות פירעון, מסיבות של מיקום.

 

תקופת הביניים

כשהצו מתקבל, נכנסים אל תקופה שאורכת כשנה, בה מוטלות הגבלות שונות על החייב. במקביל, נבדק מצבו הכלכלי של החייב ונעשה בירור לגבי כל הנושים השונים שיש חוב כלפיהם. בסוף התקופה הזאת יוחלט האם לתת לחייב צו לשיקום כלכלי.

 

צו לשיקום כלכלי

לאחר בדיקת המצב הכלכלי על ידי נאמן, יחליט הממונה על הליכי חדלות פירעון אם לבקש מבית המשפט צו לשיקום כלכלי. אם הוא החליט לבקש, הוא יציג לבית המשפט תוכנית לשיקום כלכלי של החייב. התוכנית הזאת אמורה גם לסייע לחייב לשקם את המצב הכלכלי שלו, אך גם לאפשר לו להחזיר את חובותיו בצורה הדרגתית שלא תמוטט אותו.

מצב של פשיטת רגל

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא