חיפוש

התהליך המלא בתביעות נזקי גוף

הגשת תביעה היא לא הליך קל עבור האזרח הפשוט שלא מחזיק בידע המשפטי הנדרש לצורך העניין. לכן, כאשר מגישים תביעת פיצויים, מומלץ לקבל ליווי לאורך כל ההליך מעורך דין המומחה בתחום, שיוכל לסייע לכם מהשלבים שלפני הגשת התביעה וגם בייצוג בבית המשפט.

תביעת נזקי גוף, אותה מגישים בגין נזקים שונים שנגרמים לגוף ממקור חיצוני, היא תביעה משמעותית שיכולה לסייע בצורה כספית לתובע. הנה התהליך המלא בתביעה כזו.

 

לפני הגשת התביעה

כמו כל תביעה, לפני שתגישו תביעת נזקי גוף מוטב לכם להתייעץ קודם כל עם עורך דין נזקי גוף, כפי שניתן לראות באתר https://www.df-law.co.il. עורך הדין ישמע את המקרה שאירע לכם בפגישת הייעוץ ויבין כיצד ניתן לטפל בסיטואציה שלכם באופן פרטני. הוא יוכל להכווין אתכם בביצוע פעולות שונות ויאפשר לכם להבין אילו תביעות אתם יכולים להגיש ונגד אילו גופים.

לפני הגשת התביעה, תצטרכו לגבש מספר דברים שיסייעו לכם בניהול התביעה בבית המשפט. אם קיימים מסמכים שונים, כמו מסמכים רפואיים המעידים על הנזק שאירע לגוף (תוצאות של בדיקות רפואיות מגוונות, אבחנה מרופא מומחה), הם יוכלו לסייע מאוד. בנוסף, תצטרכו להבין האם קיימים עדים שחזו באירוע בו נגרם לכם נזק גופני, אותם תוכלו להביא למתן עדות בבית המשפט.

 

תביעות נזקי גוף שונות

נזקים הנגרמים לגוף יכולים להיגרם לאחר מספר מקרים שונם. התביעה אותה יגיש עורך הדין שלכם תהיה שונה לפי המקרה בו נגרם לכם נזק גוף. למשל, אם מדובר על תאונת דרכים, שהייתם חלק ממנה ונפגעתם בה, תצטרכו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

תאונת דרכים היא דרך אחת לחוות נזק גופני. ישנם מקרים רבים בהם אנשים פונים אל הליכים רפואיים שונים ויוצאים עם נזק גופני לאחר אותם הליכים. במקרים הללו, ניתן להגיש תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית אם המקרה שלכם עומד בתנאים השונים שקבע החוק. במקרים הללו, התביעה תוגש נגד המוסד הרפואי בו אירעה הרשלנות.

 

לאן תוגש התביעה?

תביעות נזקי גוף מוגשות לבית משפט השלום או לבית המשפט המחוזי. התביעה תוגש לבית המשפט הרלוונטי לפי גובה הפיצויים שתבקשו. עורך הדין יחשב את גובה הפיצויים לפי תקדימי עבר ולפי פרטים שונים המצוינים בחוק. אם גובה הפיצויים הדרושים עולה על 2,500,000 שקלים, התביעה תוגש לבית המשפט המחוזי, ואם גובה הפיצויים הדרושים הוא פחות מכך, התביעה תוגש לבית משפט השלום.

 

דיונים בבית המשפט

לאחר הגשת התביעה, הצדדים השונים יזומנו אל דיונים בבית המשפט. במהלך הדיונים הללו כל צד יעלה את הטענות שלו, כאשר השופט יבסס את ההחלטה הסופית שהוא יקבל על שמיעת עדויות ובחינת ראיות. אם ההחלטה לא תתאים לציפייה שלכם או של הצד הנתבע, ניתן יהיה להגיש ערעור על החלטת השופט.

תביעות נזקי גוף

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא