חיפוש

לקוחות לא משלמים לכם? כך תגבו חובות באופן מהיר ויעיל

גביית חובות יכולה להוות אתגר עבור כל בעל חוב, אשר מוצא את עצמו בתסכול וקושי להתמודד עם החוב שנצבר ועם הדרך היעילה ביותר לגביית אותו חוב, במיוחד במקרה של צ'קים חוזרים או צ'קים ללא כיסוי  – אשר בו הנושה מתקשה להתגבר על "אתגר הגביה". 

ניתן להרגיש את התסכול בעיקר כאשר מדובר במערכת יחסים בין איש מקצוע (בעל עסק) ללקוח שלו אשר נתקל איש המקצוע בקושי לגביית חובו והלקוח מאידך מנסה להשתמט מחובותיו ולהשתמש בתירוצים שונים למיניהם על מנת להתחמק מתשלום החוב – דבר אשר עלול להוביל להשלכות משמעותיות עבור בעל החוב או בעל העסק.

 

באיזה מקרים נדרשת גביית חובות?

במקרים שבהם לקוחות אינם פורעים את חובם במועד שנקבע מראש, נדרש תהליך של קידום גביית החוב (גיול החוב), במסגרתו, פונה בדרך כלל נציג מטעם העסק אל בעלי החובות במטרה להזכיר להם על קיום החוב שנצבר ובכך שחלף המועד לתשלום.

ישנם בעלי עסק אשר בוחרים לפנות אל הלקוחות טלפונית ולנצל את השיחה גם עבור שמירת קשר עם לקוחות, ואחרים שמעדיפים לשלוח מכתב התראה רשמי לחייבים מאת עורך דין גביית חובות מלקוחות ועסקים, שכולל סנקציות שיופעלו במידה והתשלום לא יתקבל.

במקרים בהם פעולה עצמית של בעל העסק לא מביאה לכדי פתרון ותשלום החוב, יפנה בעל העסק לעורך דין מיומן על מנת לקבל ממנו ייעוץ וליווי לגביית חובות.

גביית חובות

התמודדות עצמית עם גביית חובות.

החשיבות של גביית חובות עבור עסקים יכולה להיות עניין של שרידות. תשלומים קבועים במועדם מסייעים לעסקים לשמור על התזרים החודשי, למנוע הפסדים וצבירת חובות וכן משפרים את תדמית העסק אל מול לקוחות עתידיים, ספקים וכמובן מוסדות פיננסיים כמו בנקים וחברות ביטוח.

בנוסף, חשוב להבהיר ללקוחות החייבים כספים, כי הם לא יוכלו לקבל שירותים ומוצרים (שהם בעצם הובטחו כתמורה לתשלום) וזאת עד לכיסוי המלא של החוב. לקוחות חייבים יכולים להתמודד גם עם ביטול קרדיט או תנאי תשלום נוחים, בעקבות ההימנעות מפירעון החוב. בנוסף, ישנם צעדים מניעתיים להיווצרות חובות כמו תשלום מראש באשראי או בשיקים.

 

גביית חובות מקצועית

במקרים שבהם גיול חובות אינו מוביל לתוצאה הרצויה, נדרשים בעלי עסקים לפנות לגורמים מקצועיים שעוסקים בגביית חובות. האפשרות היעילה והמהירה ביותר הינה פנייה לעורך דין לגביית חובות אשר יוכל לסייע ולייעץ לבעלי העסקים בצורה היעילה ביותר לגביית החוב וכן יוכל להפעיל הליכים משפטיים:

  1. הגשת תביעה לבית המשפט ולעתים, אף ניתן לקבל הוראה מטעם בית הדין לתשלום החוב ובעקבותיה, סנקציות פליליות.
  2. הטלת עיקול, לאחר הוראה של שופט ולעקל בעצם רכושו של בעל החוב ואף לעקל מקרקעין לטובת כיסוי החוב.

אפשרות נוספת הינה פניה לעו"ד הוצאה לפועל להליך של הוצאה לפועל, שמאפשר בסופו של דבר, לממש נכסים מעוקלים לגביית החוב.

חוב מקצועי

לסיכום

הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לגביית חובות הניה באמצעות פנייה לעורך דין שמתמחה בתחום, בעל ניסיון, הכשרה וידע על מנת להתאים את המקרה הספציפי להליך הרלוונטי, לסייע וללוות מתחילת ההליך ועד לגביית החוב.

חובות

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא