חיפוש

החלתם להתגרש? אלו השלבים שמצפים לכם

מעטים הם בני הזוג שמכירים בהליך הגירושין מקרוב. עובדה זו הגיעה לאוזנינו לאחרונה, משום שקיבלנו עשרות פניות מצד גולשים שביקשו לקבל מידע אודות השלבים שצפויים להם מיד לאחר קבלת ההחלטה. מדריך זה ירכז את כל המידע הרלוונטי ויאפשר לכם לדעת מה עתיד לבוא. הישארו כאן ותכינו את עצמכם נפשית לקראת ההליך המורכב.

 

שלב ראשון – ההחלטה, פרידה וגישור

ההליך הראשון אינו משפטי או פורמאלי והוא בא לידי ביטוי בין בני הזוג בלבד. שכן, זה הרגע שבו הם מפילים את הפור ומחליטים להתגרש. במרבית המקרים, אחד מבני הזוג עוזב את הבית בשלב זה ושוכר דירה אחרת. זמן מה לאחר מכן, מגיע החלק העיקרי של שלב זה, הלוא הוא הגישור. במהלכו, שני הצדדים נפגשים עם גורם מקצועי שמסייע להם להגיע להסכמות בכל הנוגע לדברים הבאים:

  • אופן הגירושין
  • חלוקת הרכוש
  • סוג המשמורת ועוד

 

תהליך גירושין

 

שלב שני – הגשת התביעה לרבנות

הגעתם לשלב השני שמאפשר להתחיל בהליך באופן רשמי. זו העת לפתוח תיק גירושין ברבנות יחד עם בעל מקצוע מוסמך שילווה את כל אחד מהצדדים מעתה ועד סיום ההליך. מדובר בשלב שכל זוג צריך ליישם, משום שהוא מאפשר לאשר את הגירושין בין השניים באופן פורמלי. חשוב להדגיש שיש מצבים שבהם בני הזוג לא מסכימים אל הגירושין. תרחיש זה עשוי להאריך את השלב הנוכחי ולעכב את מתן הגט באופן משמעותי.

 

שלב שלישי – החלטה לגבי משמורת ומזונות

אי אפשר לדלג על השלב הנוכחי שכולל את ההחלטה החשובה על משמורת שתתקיים לאחר הגירושין בין בני הזוג. לצד זאת מתקיימת גם שיחה שנוגעת להסכמות שנוגעות על גובה המזונות שייתנו מצד האב לילדיו. נדגיש ששלב זה חייב להסתיים בהבנות בין הצדדים, משום שבית המשפט לענייני משפחה ו\או בית הדין הרבני צפויים לתת את דעתם בנושא ולקבוע את ההחלטה הסופית בעת הצורך.

פרידה ופיוס

 

שלב רביעי – הסדרת הרכוש

הגעתם לשלב האחרון בהליך שנחשב למורכב במיוחד עבור מי שלא מחזיקים בהסכם ממון (מסמך שנחתם על ידי בני הזוג בתקופה שלפני הנישואין ובו מופיעות ההסכמות של השניים בנוגע לחלוקת הנכסים, הריהוט, הרכבים ועוד). שכן, השניים צריכים להחליט לגבי החלוקה של הפריטים שאספו לאורך השנים. נדגיש שהליך זה לא חייב להתבצע בערכאה משפטית, אך הוא צריך להוביל להסכמה או להכרעה בסופו של דבר.

 

השורה התחתונה – עומדת בפניכם דרך ארוכה

עד כאן המדריך שהציג את 4 השלבים שבאים לידי ביטוי בהליך הגירושין. כעת אתם מכירים בכל המידע הנחוץ, כך שנותר לכם רק לפנות לגורם מקצועי שילווה אתכם מהשלב הראשון ועד קבלת החותמת הסופית שתאשר את הגירושין. נאחל בהזדמנות זו שתעברו בין השלבים בקלות יחסית ושתסיימו את ההליך כששניכם רואים את טובת הילדים והמשפחה מול עיניכם.

סידור הנכס

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא