חיפוש

החלטתם להתגרש? זה התהליך שמצפה

בני זוג שמתכננים להתגרש צפויים לעבור תהליך גירושין, שעלול לארוך לא מעט זמן. לפי הסטטיסטיקה 1 מתוך כל 3 זוגות בארץ צפויים להתגרש, כאשר אחוז המתגרשים נוטה לעלות בכל שנה שחולפת. לכן חשוב להכיר את כל הניואנסים הקטנים, על מנת לסיים את התהליך בצורה המהירה והיעילה ביותר.

 

הליך הגירושין – המציאות הישראלית

אין ספק כי הליך הגירושין נחשב להליך מורכב הן מבחינה משפטית והן מבחינה רגשית. לכן כדאי מראש להצטייד בעורך דין מקצועי ומיומן שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם הליך מהיר ומקצועי ככל הניתן. עורך דין גירושין בקריות למשל, יוכל לסייע לכם להבין את כל הדקויות של התהליך, על מנת להימנע מטעויות או עיכובים מיותרים. הוא יוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך וכמובן לספק מידע עדכני ורלוונטי, שיסייע לכם להבין את הזכויות שלכם.

עורך דין גירושין

מה כולל הליך הגירושין?

עורך דין גירושין בחיפה יוכל לסייע לכם להתגרש בצורה מהירה. במהלך תהליך הגירושין תצטרכו להגיע להסכם עם הצד השני לגבי חלוקת הרכוש המשותף שלכם והסדרת זמני השהות שלכם עם הילדים. מומלץ שכל אחד מהצדדים יצטייד בעורך דין מטעמו, על מנת לשמור על האינטרסים שלו.

במידה ובני הזוג מוכנים לשתף פעולה, תהליך הגירושין נוטה לעבור בצורה קלה ומהירה יותר. לעומת זאת, אם בני הזוג מתקשים להגיע להסכם, בית המשפט יאלץ לפסוק בעניינם. עורך הדין שמייצג אתכם חייב לתכנן מראש את אסטרטגיית הטיפול בתיק, על מנת להשיג עבורכם את התוצאה האופטימלית ביותר.

 

התהליך שמצפה לכם במהלך הגירושין

קודם כל תצטרכו להחליט האם לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה, או לחילופין, לבית הדין הרבני. ישנם יתרונות וחסרונות לשתי האפשרויות, לכן כדאי להתייעץ בעניין עם עורך הדין שלכם. לאחר קבלת ההחלטה, יש להגיש תביעת גירושין ולשלם אגרה. כדאי לציין כי הראשון שיגיש את התביעה יוכל לקבוע האם הדיון יתקיים בבית המשפט או בבית הדין הרבני.

חשוב לציין כי האופציה המומלצת ביותר היא להתגרש בהסכמה, כלומר שני בני הזוג עורכים יחדיו את הסכם הגירושין וחותמים עליו. ההסכם יכול לכלול נושאים רבים, כולל משמורת ילדים, מזונות ילדים, חלוקת רכוש וכדומה. במידה ובוחרים להתגרש בהסכמה אין צורך להוכיח עילת גירושין, אך עדיין יש להגיש תביעה ולשלם אגרה מתאימה.

עורך דין גירושין

מזונות ומשמורת ילדים

בני זוג שיש להם ילדים צריכים להחליט לגבי זמני השהות עימם. היום יותר ויותר נפוץ לשמוע על משמורת משותפת, שמשמעותה הטלת האחריות לגידול הילדים על שני ההורים. שני ההורים מבלים זמן שווה עם הילדים ומעורבים בחייהם במידה שווה. דמי המזונות מושפעים מסוג המשמורת שהוחלט בין הצדדים, כאשר דמי המזונות המינימליים עומדים על סך של 1,300 ₪, במידה ואין משמורת משותפת.

 

סיכום

תהליך גירושין הינו תהליך מורכב ומסובך, לכן חשוב להיעזר בעורך דין ברמה הגבוהה ביותר.

עורך דין גירושין

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא