חיפוש

האם קניית וייפורייזר חוקית גם ללא מרשם לקנאביס?

וייפורייזר יכול להישמע, לאלו שאינם מכירים את המונח, כאילו יצא מסרט אקשן-מדע בדיוני משנות השבעים. ובכל זאת, מדובר בשיטת אידוי הקנאביס המומלצת בשוק. מפה עולה השאלה – האם הוא חוקי גם ללא מרשם ייעודי?

 

הקדמה

מכשירי אידוי, או "וייפורייזר", מהווים דרך אלטרנטיבית לעישון טבק וקנאביס. להבדיל מתהליך העישון, בו משוחררים כימיקלים רעילים – אותם נשאף במסלול ישיר לריאות, במהלך אידוי החומר נקבל תוצר ישיר המכיל אך ורק את הכימיקלים שנרצה לשאוף. זוהי הדרך המומלצת ביותר קיום בשוק לצריכת קנאביס.

מבוא

וייפורייזר – מה זה

וייפורייזר הוא מכשיר אידוי רב שימושי אשר משמש, בתפוקתו הנפוצה ביותר, לצריכת קנאביס. הוא פועל על בטריות וקיים בשוק בשני סוגים:

  • וייפורייזר מבוסס הסעה – מכשיר אידוי המשתמש במיכל חימום חיצוני בכדי לחמם את פרחי הקנאביס. היתרון בשימוש בו הוא חוסר המגע הישיר בין גוף החימום לפרחים, מה שמוביל לאדים נקיים ובריאים יותר.
  • ויפורייזר מבוסס הולכה חשמילת – מכשיר אידוי המשתמש בגוף מתכת בכדי לחמם את פרחי הקנאביס. החיסרון בשימוש בו הוא המגע בין גוף החימום לפרחים, מה שמוביל לאדים סמיכים יותר ופחות בריאים. היתרון שלו, לעומת זאת, הוא הגודל הקומפקטי ויכולת הנשיאה הנוחה שלו ממקום למקום.

 

אידוי קנאביס (ולמה זה עדיף על עישון)

איך אומרים – אין עשן בלי אש. עישון קנאביס בדרך הקונבצניונאלית חושף את הריאות שלנו לפגיעה ישירה במערכת הנשימה. שאיפת העשן והכימיקלים שנוצרים במהלך שריפת החומרים רעילה ומסוכנת לנו. במהלך תהליך האידוי, האמנם, החומר מתחמם לטמפרטורה גבוהה אך לא נשרף, מה שיוביל לשחרור הכימיקלים הפעילים אותם נחפש, בצירוף כמות נמוכה יותר של כימיקלים רעילים ביחס לתהליך עישון קנאביס.

 

יתרונות אידוי הקנאביס

מכיוון שתהליך אידוי הקנאביס לא כולל שריפה של הפרח, מיוצרים בו כמות נמוכה יותר של כימיקלים רעילים אותם היינו שואפים לגוף במידה של צריכה בדרך אחרת. השימוש בקנאביס רפואי מומלץ אף לחולים הלוקים בבעיות במערכת הנשימה.

אידוי קנאביס

חולים אלו לא יוכלו בהכרח לצרוך את החומרים בעלי התכונות העוזרות הקיימים בפרחי קנאביס בצירוף עשן. בנוסף, תהליך אידוי פרחי הקנאביס יעיל הרבה יותר ומאפשר הפקת חומרים יותר "טהורים". בנוסף ליתרונות בפן הרפואי, כמובן שגם בפן הלוגיסטי אנו מרוויחים. הציוד שנצטרך לסחוב איתנו מצומצם בהרבה, וריח האידוי יידבק לבגדינו הרבה פחות.

 

אז רגע, זה חוקי בכלל?

קניית והחזקת מכשיר וייפורייזר הינה חוקית לגמרי. המכשיר, לשל עצמו, אינו מסוכן או פוגע בצורה כלשהי, ולכן החזקתו נכללת במסגרת החוק כיום. עם זאת, השימוש בו נועד למטרת אידוי קנאביס רפואי בלבד. בכדי לקנות ויפורייזר לא צריך מרשם מיוחד או אישור כלשהו, אך השימוש בו, כמו עישון קנאביס ללא מרשם, אינו חוקי. יש לכם מרשם? תרגישו חופשי.

חֲשִׁישׁ

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא