חיפוש

האם לעורך דין מותר להפעיל חוקר פרטי ללא אישור בית משפט

חקירות פרטיות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים שכולנו חיים, אך נשאלת השאלה: האם זה חוקי? והאם אפשר לעקוב אחרי כל אדם? מה הקשר בית המשפט ואיזה חוקר פרטי יוכל לבצע מעקבים? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

מתי בדרך כלל אנשים חושבים לפנות לחוקר פרטי?

בין אם מדובר על עורך דין שרוצה להיעזר בשירותיו של חוקר פרטי כדי לחשוף אמת כלשהי ובין אם מדובר על אדם פרטי שרוצה להיעזר בשירותיו של איש מקצוע כזה, נשאלת שאלת החוקיות. מצד אחד, לכל אחד יש זכות לפרטיות ואי אפשר לפגוע בכבודו או בפרטיותו של כל אדם ככה סתם, כי אנחנו החלטנו לעקוב אחריו.

מצד שני, אם מדובר על מחקרים חריגים שבהם, כתוצאה ממעקב כזה, נוכל אפילו להציל מישהו מפגיעה, הרי שהדברים נראים אחרת. לכן חשוב להבין שהסוגיות האלה סבוכות ולמעשה אין תשובה אחת נכונה לשאלה מתי זה מומלץ ונכון ומתי לא.

מה שבטוח זה שאם תיכנסו ללינק: https://www.ibpi.org.il ותקראו שם מידע אודות חוקרים פרטיים שונים והעבודות שהם מבצעים, אתם תראו שמדובר על עולם ומלואו. למעשה, בלינק הזה תוכלו לראות גם את המצבים שבהם אנשים בדרך כלל פונים אל משרד חקירות, בין אם זה בגלל בגידה, מעילה בארגון או בעסק, חקירות כלכליות וכדומה.

 

איך לבחור משרד חקירות מתאים?

זה לא משנה אם אתם עורכי דין שזקוקים לשיתוף הפעולה של חוקר פרטי כזה או אחר ובין אם אתם חושבים לפנות אל משרד חקירות באופן פרטי, כדאי יהיה לעצור ולראות במי אתם בוחרים. משרד חקירות טוב הוא משרד שהעובדים בו מתנהלים, לפני הכול, בצורה חוקית.

זה אומר שהם לא רק מכירים את החוק ויודעים מה מותר להם ומה אסור, אלא הם גם מחזיקים בתעודות רשמיות של חוקרים פרטיים. בנוסף, בבואכם לחפש משרד חקירות טוב, חשוב שתבדקו האם המקום מומלץ על ידי עורכי דין אחרים או לא. אין שום סיבה לפנות אל חוקר פרטי אנונימי לחלוטין, כי לא תוכלו לדעת האם הוא יבצע עבודה מספיק מוצלחת או לא.

 

כמה עולות חקירות פרטיות שכוללות מעקבים?

השאלה כמה ישלם עורך הדין שלכם לחוקר הפרטי תמורת שירותיו מטרידה אתכם? תוהים האם מדובר על הוצאה כלכלית חריגה וגבוהה, שבסופו של דבר אתם תממנו? כדאי לדעת שאין על כך תשובה אחת נכונה. זה תלוי לא רק בשאלה לאיזה משרד חקירות עורך הדין יפנה, אלא גם בשאלה האם העניין דחוף.

האם מדובר על חקירה מאוד מורכבת שאולי תדרוש מהחוקרים גם לנסוע לחו"ל כדי לבצע מעקבים שונים? כל חקירה שונה מאחרת ולכן טבעי שגם העלות תהיה שונה בין חקירה אחת שתוכלו להזמין לחקירה שניה.

בלש

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא