חיפוש

האם חובה לעבור עם עו"ד מקצועי בעת חתימה על חוזה שכירות

חוזה שכירות זה דבר מורכב, עם הרבה סעיפים, חלקים חשובים, פירוטים וניסוחים שיכולים להיות בעייתיים אם לא עוברים עליהם היטב לפני החתימה. יש דברים עיקריים שחשוב לדעת לפני שאתם חותמים על חוזה שכירות, בכדי שתוכלו להיות בטוחים שהחוזה מגן לא רק על השוכר אלא גם עליכם כמה שניתן. להיעזר בעורך דין מקצועי, יכול לעזור לכם להימנע מבעיות שעלול לצוץ בהמשך, מכיוון שבעיניים של אדם שאינו מבין בתחום, קל יהיה לפספס דברים חשובים. אז זאת ההזדמנות שלכם להבין מה הם הדברים שצריך לדעת לפני החתימה.

 

עסקה בעלת חשיבות

חוזה שכירות זהו חוזה נדל״ן לכל דבר, ויש לכך חשיבות רבה, ולכן יש דברים חשובים בהקשר לניסוח ולהסכם כולו, שצריך לקבל את דעתו של עורך דין מקצועי בכדי לדעת שהדברים נכתבים כסדרם. עלולים להיות אתגרים רבים הקשורים לחוסר שוויוניות, או חוסר של דברים מהותיים, ומכיוון שזאת עסקה חשובה למדי, שימו לב שאתם דואגים לבסס את ההבנה שלכם לגבי מה שהחוזה מכיל.

 

קבלת ייעוץ משפטי

כין אם מדובר בדירות השכרה, חנויות להשכרה בפתח תקווה או כל דבר אחר, אין ספק שמדובר במעמד שאסור לקחת אותו ביתר קלות. כאשר אתם שוכרים נכס כלשהו, יש סיכון, ולכן זה מצירך שאתם תעמדו על המשמר ותעזרו באנשי מקצוע שידעו להגן על הזכויות שלכם. החוזה צריך להיות מותאם היטב לסיטואציה, עם פירוט ברור וניסוח מיטבי, ולא תוכלו לדעת זאת ללא ייעוץ משפטי איכותי שיעזור לכם לבסס זאת.

 

פירוט תשלומים

שימו לב קודם כל שהחוזה מפרט היטב את כל התשלומים שאתם תצטרכו לשלם, גם מבחינת תשלום השכירות וגם מבחינת תשלומים נלווים של חשמל, מים, וועד בית וכדומה. בנוסף לכך, חשוב שיפורט גם מתי תצטרכו לשלם כל דבר, ובאיזה אופן יועברו התשלומים. הפירוט דואג לסדר והבנה ששני הצדדים מסכימים על כל הפרטים האלו מבלי להשאיר אף צד במקום בעייתי ולא מוגדר.

 

זהות המשכיר

דבר שכדאי מאוד לוודא לפני החתימה על חוזה, זה הזהות של המשכיר, הכוונה היא לוודא שמי שמשכיר לכם את הנכס גם רשום בטאבו כבעל הנכס, מדובר במניעה של רמאות כלשהי, דבר שיספק לכם הרבה נחת שחשוב לקבל בתהליך מהותי שכזה. זה דבר שרוב האנשים לא מודעים לכך שהם צריכים לברר, לכן פה נכנס המקום החשוב של עורך דין מומחה בתחום, שידע את החשיבות שידאג לוודא את העניין לפני החתימה.

 

לסיכום

בסופו של דבר אתם רוצים להיות בטוחים שאתם נכנסים לחוזה הזה ממקום שקוף ובטוח ככל האפשר, ולכן חשובה ההיעזרות בעורך דין מקצועי, גם בתהליך לפני, המעבר על החוזה, תיקונים בעת הצורך, וגם בעת החתימה עצמה. כמובן שיכול להיות שיהיה בסדר, אך למה לקחת סיכון במקום כל כך עדין כמו זה, עדיף לכם להיות בטוחים שהחוזה שאתם הולכים לחתום עליו ידאג לכם, ויעזור לכם להתחיל ולעבור את השכירות בצורה מיטבית.

עורך דין

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא