חיפוש

האם הפיצוי גבוהה יותר על תאונת דרכים באופנוע?

רוכב על אופנוע שעובר תאונת דרכים, עשוי להיות בעל סיכוי גבוה לספיגה של נזק משמעותי. עובדה זו ידועה לכל והיא גורמת לא פעם לתהייה בנוגע לפיצוי. שכן, יש מי שטוענים שפיצוי על תאונת אופנוע הינו גבוה יותר מאשר פיצוי שבא לידי ביטוי בתאונה אחרת. יצאנו לבדוק את הטענה וחזרנו עם תשובות שחשוב להכיר בהם. 

 

תאונת אופנוע – ההגדרה

רגע לפני שנציג בפניכם את ההסבר אודות גובה הפיצוי, ראוי שנציין מה היא בכלל ההגדרה של תאונת אופנוע. נאמר כי מרבית התאונות מתרחשות במצבים שבהם יש מגע בין האופנוע לכלי רכב אחר, אך יש גם תאונות עצמיות שעשויות להתרחש ללא מגע עם רכבים נוספים. תאונות אלו עשויות להתקיים בין היתר במצבים הבאים:

  • כשיש שמן על הכביש
  • כשהכביש רטוב לאחר הגשם
  • כשהכביש מחליק משאריות של שלג שהפשיר
  • נסיעה מהירה מידי על כביש עם פסי האטה

רוכב אופנוע יכול למשל להחליק על הכביש לאחר שזה נסע במהירות על פסי האטה. נניח שבמצב שכזה הרוכב יצא עם חבלה בכף היד והגב התחתון. במצב שכזה, הרוכב צפוי לקבל פיצויים בהתאם למופיע בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

תאונות דרכים אופנוע

איך הפיצוי נקבע?

הפיצויים על תאונות אופנוע נקבעים בהתאם למופיע בחוק. אם אתם רוצים לדעת איך הפיצויים נקבעים בהתאם לתאונה שעברתם, עליכם לפנות אל משרד עורכי דין תאונות דרכים שימסור לכם את המידע. שכן, בנוסף לסוג התאונה, יש לבדוק את הביטוח שקיים ברשותכם. לצערנו, יש מעטים שרוכבים על אופנוע ללא פוליסה שכזו והם מסכנים את עצמם באי קבלת פיצויים. שכן, קיומה של פוליסת הביטוח מאפשרת לכסות פיצויים של נזקי גוף שנגרמו לרוכב האופנוע.

 

האם הפיצוי על תאונת אופנוע יהיה גבוה יותר מאשר תאונה עם רכב?

בשלב זה אפשר לומר בוודאות כי הפיצוי על תאונות דרכים אופנוע נקבע בהתאם לסיטואציה. כך שלא ניתן לומר בוודאות שפיצוי זה גבוה יותר מאשר תאונה אחרת. אפשר להבין את הטענה שהוצגה לעיל שאומרת כי תאונות אופנוע עשויות להיות חמורות יותר, אך כדי להגיע למסקנה חד משמעית יש לבצע מחקר מעמיק בנושא.

תאונות דרכים אופנוע

עברתם תאונת אופנוע? פנו מיד לעורך דין

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי מכיוון שעברתם תאונת אופנוע, כדאי שתדעו כי עליכם לפנות אל עורך דין תאונות דרכים בהקדם האפשרי. נמליץ לכם לבדוק כי מדובר במי שיש לו ניסיון עם תאונות אופנוע, כדי שתוכלו להיות בטוחים שתקבלו את הפיצוי שתואם לחומרת פציעה.

 

לסיום

עכשיו אתם יודעים שגובה הפיצוי על תאונת אופנוע נקבע בהתאם לקריטריונים שונים. לכן, לא ניתן לומר בוודאות אם הפיצוי גבוה יותר מאשר בתאונות של רכבים. נאחל לכם בהזדמנות זו שתשמרו על עצמכם ושלא תדעו תאונות.

תאונות דרכים אופנוע

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא