חיפוש

4 דגשים עיקריים לאיך להיות עורך דין דיני עבודה מצליח!

תמיד חלמתם להיות עורכי דין ותחום דיני העבודה מרתק אתכם? מדובר במקצוע מורכב, מאתגר ומחייב, במסגרתו תסייעו לעובדים ולמעסיקים למצות את זכויותיהם מול החוק ולהתניע את מעגל העבודה באופן חיובי ומטיב, על כל המשתמע מכך.

אז איך להיות עורך דין דיני עבודה מצליח ומשגשג?

 

סדר וארגון בהתנהלות האישית

הסוגיה הנפוצה ביותר בדיני עבודה היא ככל הנראה תביעות עובדים. הן עומדות בסכומים גבוהים מאוד ועשויות להוציא את העסק והמעסיק הנתבע מאיזון. מעבר לכך, מדובר בעניין שמערב עורכי דין משני הצדדים ולכן עשוי להימשך זמן רב תוך שלשני הצדדים נגרם עיוות ולחץ רב.

כדי למנוע התנהלות ממושכת שלא לצורך, עורך דין שיתנהל נכון בעבודתו יוכל להביא למיצוי מהיר יותר של ההליכים (כמובן כל עוד הדברים תלויים בו ולא בהחלטות בית המשפט עצמו), להגיע לפשרה יעילה ובכך לחסוך לשני הצדדים כסף רב ומאמצים.

 

הנחלת החוק לאחרים

אם המעסיק לא ידע על חובותיו כלפי העובדים שלו, תביעת עורך הדין או דיוני הפשרה מולו יוכלו ליידע אותו בנוגע לכך מכאן והלאה: שעות נוספות, הבראה, פנסיה, נסיעות, פיטורין כחוק ועוד שלל רכיבים שייתכן שיטיבו מעכשיו עם יתר עובדי הארגון ויסייעו לו משמעותית. במילים אחרות – ייעוץ ושיחה עם עורך דין לעבודה מסוגלים למנוע צרות עתידיות רבות.

 

איזון. תמיד.

כעורך/ת דין העוסק/ת בדיני עבודה, עליך לזכור שהגנות החוק נפרשות משני הצדדים – גם כלפי העובדים אך גם כלפי המעסיקים. עורך דין טוב ידע להגן על זכויותיהם של לקוחותיו ללא קשר לפוזיציה שלהם כמעסיקים או עובדים. הוא יוכל לנסח חוזי עבודה שימנעו תביעות ויספקו לעובדים את מה שמגיע להם על פי חוק, לבדוק את תלושי המשכורת ולוודא שאין בעיות ולנהל כל מו"מ שיביא לפשרה משפטית בעת הצורך.

 

ידע מקצועי וגיבוש מומחיות

תחום דיני העבודה מכיל בתוכו סוגיות רבות ומגוונות מאוד, מה שהופך אותו באופן טבעי למרחב עמוס בחילוקי דעות: איך לחשב את דמי ההבראה וימי המחלה? איך לפטר עובד בתקופת הקורונה מרחוק? מה נחשב להרעת תנאים? מה קובעים בתי המשפט לגבי התעמרות בעבודה?

את התשובות לכל השאלות הללו על עורך הדין לספק ובהתאם לפסיקה המעודכנת, ידיעת החוק ובדיקתו בעת הצורך. עורך דין שצובר ומעשיר את הידע שלו הופך תוך זמן קצר לבעל מומחיות עמוקה בתחום ויוכל לספק ללקוחותיו את התוצאה המקסימלית ולשמור על האינטרסים שלהם.

 

לסיכום

אם אתם חולמים לייצג עובדים, לאתר עוולות מקצועיות במקום העבודה ואפילו לעמוד לצידם של בעלי העסקים עצמם ולאפשר להם להתנהל כראוי – עולם דיני העבודה קורא לכם. וודאו שאתם פועלים מתוך התנהלות תקינה, ידיעה של החוק על בוריו, איזון וגם רצון טוב לוודא שאחרים מבינים ומודעים לחוק וכיצד לפעול במסגרתו.

לקריאה של מידע נוסף בנושא והתרשמות מהעיסוק בדיני עבודה היכנסו לאתר של עורכת דין ליאת פייגל.

 

פסק דין

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא