חיפוש

גישור לפני גירושים – למה זה חובה בישראל

כדי לנסות להתמודד עם סכסוכי הגירושין, שהלכו והתרבו ככל שהתרבו מספר תיקי הגירושין בישראל, החליטה המדינה לחוקק את החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה כבר בשנת 2014. אבל מה הוא חוק גישור חובה, ולמה יש בו צורך בכלל? את התשובות לשאלות הללו אנחנו ננסה לתת לכם בטקסט שאתם קוראים עכשיו.

 

עיקרי חוק גישור חובה לגירושין

על פי החוק, שבשמו הלא רשמי נקרא חובת גישור לפני גירושים, על כל זוג המעוניין לפתוח בהליכי גירושין מוטלת החובה לפנות קודם כל ליחידת הסיוע. ביחידת הסיוע יוצג לבני הזוג מידע לגבי הליך הגירושין, והם ישלחו לגישור אצל מגשר או מגשרת שהוסמכו לכך.

החוק מחייב על הזוג לקיים לפחות 4 פגישות עם המגשר או המגשרת. בנוסף, החוק קובע כי בתקופה של 45 עד 60 יום מרגע הפנייה ליחידת הסיוע, לא יהיה ניתן להגיש שום תביעה בכל נושא הקשורים לסכסוך בין בני הזוג – לא לבית המשפט ולא בית הדין הרבני.

 

למה חובה לעבור גישור לפני גירושין

הרציונל שעמד, ככל הנראה, בעת חקיקת החוק הוא שדיון בענייני גירושין נוטה להסתבך ולהיות "מלוכלך". על ידי יצירת חובה לפנייה לגישור, ניסה המחוקק להכין את הזוג לדיון. ההכנה כוללת הצגת העמדות של שני הצדדים, וניסיון להגיע לפשרה שתקל ותזרז את הליך הגירושין עצמו.

 

יתרונות של גישור לפני גירושין

גישור לפני גירושין מסייע לזוג להבין יותר לעומק מדוע הם בחרו להתגרש. הגישור גם מעורר מחשבות בקרב לא מעט אנשים לגבי האם הם בכלל מעוניינים להתגרש. יתרון נוסף הוא קיצור התהליך בבית המשפט, משום שיש מי שמצליחים להגיע להסכמות כבר במהלך תהליך הגישור.

 

איך לבחור מגשר או מגשרת לגירושין

כשאתם באים לבחור מגשר או מגשרת להליך גירושין מתוך רשימת המגשרים והמגשרות של מרכזי הסיוע, עליכם לבחון את ההיבטים הבאים. קודם כל, זהות המגשר חייבת להיות מוסכמת על שני הצדדים. שנית, בחרו מגשר או מגשרת שיהיו אמפטיים וקשובים. והכי חשוב – בחרו מגשר או מגשרת שאתם יודעים שלא ייטו לשום צד, אלא יפעלו לטובת שניכם גם יחד.

 

סיכום

לסיכום, אם תרצו ואם לאו – במדינת ישראל חייבים לפנות לגישור לפני גירושין בבית הדין הרבני או בבית המשפט. המגשרים יעזרו לכם לנסות להגיע לעמק השווה, לטובתכם האישית, לטובתכם הכלכלית ולטובת הילדים שלכם. למרות שלא בחרתם האם ללכת לגישור או לא, חשוב שתדעו שיש יתרונות רבים להליך הגישור, וכדאי לכם להיות פתוחים אליהם.

בית משפט

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא