חיפוש

באילו מקרים בית המשפט יכול להתערב בתוכן הצוואה

ידעתם שישנם לא מעט מקרים שבהם בית המשפט יכול להתערב בתוכן של הצוואה? אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על עובדה זו, אנו ממליצים לכם להקדיש את הדקות הבאות לקריאה מעמיקה של השורות הבאות בעיון, פשוט כי הן יכולות לשנות את החיים שלכם מקצה לקצה.

 

רקע אודות המקרים שבהם בית המשפט יכול להתערב בתוכן הצוואה

רגע לפני שנתחיל במדריך הנוכחי,  חשוב לנו לציין כי מדובר במקרים חריגים. כלומר, לא כל צוואה דורשת התערבות של בית המשפט. אם כתבתם לאחרונה צוואה באופן עצמאי ללא סיוע מצד עורך דין שמנוסה בתחום, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיכון.

שכן, ליווי מטעם עורך דין בכתיבת הצוואה צפוי להפחית את הסיכוי להתערבות מצד בית המשפט באופן משמעותי. עכשיו, כשאתם יודעים את הפרטים הבסיסיים, אפשר להעמיק יותר בתחום ולציין בפניכם את המקרים הנפוצים שבהם בית המשפט יכול להתערב בתוכן הצוואה.

 

מקרה מספר 1 – כאשר ישנה הוראה מפורשת בצוואה שנחשבת ללא חוקית

יכול להיות שחשבתם עד לא מזמן שמספיק שהשם שלכם יופיע על הצוואה כדי שתוכלו לרשת את הרכוש של האדם שנפטר. אבל האמת היא, שכדי שזה יקרה, עליכם להיות בטוחים שהשם שלכם מופיע בתוך ירושה על פי דין  ולא בירושה שנחשבת ללא חוקית. הכוונה לירושה שבה האדם המוריש ציין כי עליכם לבצע פעולה כלשהי שאינה חוקית כתנאי לקבלת הירושה. מדובר למשל באחת או יותר מהפעולות הבאות:

  • גניבה של סניף בנק
  • פריצה לחנות
  • פגיעה באדם חף מפשע ועוד

במצב שכזה, בית המשפט יכול להתערב ולבטל באופן מידי את הסעיף שבו נכתב תנאי זה. ראוי לציין כי הדבר עשוי להשליך על התוקף המשפטי של הצוואה כולה.

 

מקרה מספר 2- כאשר הצוואה אינה עומדת בגבולות ההיגיון

אם מופיע בצוואה סעיף אחד או יותר שבו נכתב כי היורש צריך לתרום את איבריו כתנאי לקבלת הירושה, בית המשפט צפוי להתערב ולבטל את סעיף זה באופן  מידי. כמובן שבית המשפט יכול להחליט מהן צוואות שמוגדרות כלא עומדות בגבולות ההיגיון בהתאם לכללים הרשומים בחוק.

 

מקרה מספר 3 – כאשר ישנה הנחיה שנוגעת למשמורת

במצב שבו כותב הצוואה מציין כי הוא דורש שילדיו יעברו למשמורת של אדם אחר ואין לכך כלל הצדקה או היגיון, בית השפט יכול להתערב ולהחליט מה נכון וראוי לעשות במצב שכזה. במקרים מסוימים בית המשפט אף יכול לתת הוראה לבטל את הסעיף הזה בטענה שהוא אינו חוקי, בלתי אפשרי או בלתי מוסרי.

 

לסיום

עד כאן המקרים שבהם בית המשפט יכול להתערב בתוכן הצוואה. כדי להימנע ממצב שבו בית המשפט יתערב בצוואה שכתבתם, עליכם להסתייע בעורך דין שבקיא בנושא. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עוזבים את העולם ומשאירים אחריכם צוואה חוקית.

חוֹק

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא