חיפוש

אפשרויות פינוי של שוכר שלא משלם

סירוב לתשלום שכר דירה או סירוב מצד שוכר לפינוי דירה בתאריך שנכתב בחוזה – מהווים סיטואציות מורכבות עמן עשויים להתמודד משכירים של דירות ונכסים שונים. פינוי שוכר מדירה בניגוד לרצונו בהתאם להפרת החוזה עשוי להוביל אף להגשת תביעה משפטית במידה והשוכר אינו מביע נכונות להתפנות.

על מנת לנהל הליך פינוי שוכר מדירה יש לרכוש ידע משפטי ולהכיר את החוק הקשור במצבים אלו. במאמר הבא נפרט את האפשרויות השונות של פינוי שוכר שאינו משלם לפי חוק. השוכר שלכם מסרב לשלם? דעו את זכויותיכם!

 

ההגדרה המשפטית של שוכר שאינו משלם

שוכר המפר חוזה שנחתם בינו לבין בעלי הנכס אינו נחשב מבחינה משפטית מסיג גבול. עובדה זו מגבילה את בעלי הדירה ומונעת מהם לפרוץ לנכס ולסלק את השוכר בצורה אקטיבית, דבר העלול לגרור פגיעה כלכלית מתמשכת במשכיר הנכס.

ההגדרה המשפטית של דייר שאינו משלם

פינו שוכר מדירה – ההליך המשפטי

על מנת לזרז את ההליך המשפטי של פינוי שוכר שאינו משלם מדירה שכורה, נקבע בחוק הליך משפטי מקוצר האורך באופן תיאורטי כ-3 חודשים. תהליך התביעה המשפטית כולל הגשת תביעה מטעם המשכיר ולאחריה הגשת כתב הגנה בתוך 30 ימים. בהתאם למהות התביעה יתנהל דיון משפטי בערכאה מתאימה.

 

ליווי מקצועי לאורך תהליך התביעה

כדי לייעל את הליך המשפט ככל האפשר ולמקסם את תוצאות התביעה המשפטית, מומלץ לשכור ליווי עו"ד דיני חוזים המתמחה בנדל"ן ומקרקעין.חשוב לציין כי תביעה זו אינה כוללת תביעה כספית בגין אי תשלום שכירות או בגין נזקים שנגרמו כתוצאה מאי התשלום. תביעה בנושאים אלו תוגש באופן נפרד ותתנהל בצורה שונה.למידע נוסף הקליקו עכשיו: פורטל המידע לפינוי שוכרים

פורטל המידע לפינוי דיירים

פינוי דייר סרבן: השלבים

כדי להימנע מביצוע פעולות בלתי חוקיות או בלתי יעילות, חשוב להכיר את השלבים הנכונים בפנייה לדייר סרבן: בשלב הראשון יש לפנות למשטרה להגשת תלונה כנגד הדייר המסרב לשלם (על אף שהמשטרה לא תפנה את הדייר אלא אם כן הוא מאיים על שלום השוכר או שלום הדירה).בשלב הבא יש להגיש תביעה משפטית נגד השוכר שאינו משלם. במקביל, מומלץ לממש בטחונות וערבויות שניתנו בזמן כניסת הדייר לנכס, במטרה ללחוץ על הדייר לפנות את הדירה.

 

הגשת תביעה לפינוי דייר שאינו משלם

לפני הגשת התביעה יש לשלוח מכתב התראה בדואר אישור כולל אישור מסירה. במידה והשוכר אינו מפנה את הדירה בתוך 30 יום, ניתן להגיש תביעה משפטית נגדו. כתב התביעה צריך לכלול תצהיר המאומת על ידי עו"ד כעדות ראשית, חוזה שכירות, אישור על שליחת מכתב התראה, נסח טאבו וכל מסמך נוסף בו תרצו להשתמש כפקטור בהגשת התביעה.

 

לסיכום

פינוי דייר סרבן מדירה שכורה מהווה הליך מורכב אותו מומלץ לעשות בליווי עו"ד. שימו לב שחשוב כי כל תהליך התביעה יתבצע באופן חוקי על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה בתביעה. הקפידו על הגשת כל המסמכים בזמן ונצלו את אפשרות ההליך המשפטי המקוצר למזעור הנזקים הכלכליים כתוצאה מאי תשלום מצד שוכר הנכס שלכם.

שוכר שלא משלם

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא