חיפוש

אילו הקלות במס קיימות לחולים כרוניים?

אנשים הלוקים במחלות כרוניות, נוטים להעיד על קושי משמעותיי המלווה את חייהם בצל המחלה. כמו כן, מחלות כרוניות עלולות להקשות בניהול החיים השוטפים, עבודה רציפה ותפקוד כללי. בהתאם, במקרים רבים המדינה מצליחה לראות את הקושי של הלוקים במחלות כרוניות ומספקת הקלות והטבות. אחת מההקלות המשמעויות ביותר שניתן לקבל היא הקלה בתשלומי מס הכנסה. אז אילו הקלות במס חולים כרוניים יכולים לקבל?

 

חולים כרוניים

לפני שנעסוק באופן ישיר בעניין פטור ממס הכנסה עקב מחלה כרונית, חשוב להבין מה היא מחלה כרונית ומי נחשב חולה כרוני. באופן כללי, חולים כרוניים מוגדרים ככאלו במידה והם צורכים תרופה באופן קבוע או שהם לוקים במחלה המופיעה ברשימה של המחלות הכרוניות.

כמו כן, מחלה כרונית היא מחלה ממושכת, מגבילה את שגרת החיים ודורשת טיפול רפואי. בין המחלות הכרוניות הנפוצות ניתן למנות סרטן, סוכרת, איידס פיברומיאלגיה ועוד.

פטור ממס הכנסה

תשלומי מס הכנסה

מס הכנסה מוגדר כתשלום קבוע, אשר נגבה מהשכר, ומועבר ישירות למדינה. כמו כן, אזרחים שונים נבדלים בכמות המיסים שהם נדרשים לשלם כתלות בגבוה המשכורת שלהם ובתנאים נוספים. למעשה, מס הכנסה מהווה משאב כלכלי עיקרי של המדינה המשמש אותה לצרכים רבים.

בין השימושים העיקריים של תשלומי המס ניתן למנות הקמת תשתיות, הוצאות ביטחון, משכורות לעובדי מדינה ועוד. כמו כן, ישנם מצבי חיים אשר במסגרתם אזרחים פטורים מתשלום מס או לחלופין זוכים להטבות משמעותיות. למשל, אזרחים החולים במחלות כרוניות יכולים לזכות להטבות מס ניכרות.

 

הקלות במס לחולים כרוניים

כאמור, במקרים רבים המדינה מעניקה הקלות לחולים הכרוניים מתוך הבנת הקושי של הסיטואציה אליה הם נקלעו. כמו כן, הקלות במס מהוות גורם מקל על האזרחים אשר חולים מחלות כרוניות. באופן כללי, הקלות ממס אשר נוגעות למצבים רפואיים ניתנות כתלות באחוזי נכות.

כלומר, ככל שאחוזי בנכות, זמניים או קבועים, גבוהים יותר – כך ההטבות שיתנו יהיו משמעותיות יותר. למשל, חולים כרוניים אשר נקבעו להם 100% נכות, יזכו בפטור מלא מתשלומי מיסים גם אם השכר שלהם גבוה במיוחד.

כמו כן, גם כאשר מתקבלים פחות מ – 100% נכות ניתן לקבל הקלות משמעותיות. חשוב להבהיר, במידה ואחוזי הנכות שנקבעו הם זמניים, גם ההקלות או הפטור מתשלומי מיסים שהתקבלו הם זמניים.

פטור ממס הכנסה

לסיכום – אל תישארו מאחור

מחלות כרוניות כשלעצמן גורמות לסבל רב וממושך, זאת בנוסף לקשיים הנלווים לניהול חיי היום יום. כאמור, המדינה מודעת לקשיים הייחודים הללו ומנסה להיטיב עם החולים הכרוניים. חשוב לציין, חלק מההטבות לא ניתנות באופן אוטומטי וקיים צורך בהתעסקות בירוקרטית על מנת להשיג אותן.

יחד עם זאת, קיים ניסיון אמיתי להקל עד כמה שניתן ולהפחית את הבירוקרטים, בייחוד במצבים של חולי כרוני קשה. במידה ואתם זכאים להטבות, אל תהססו וגשו לממש אותן בהקדם. נאחל מכאן הצלחה רבה ובריאות איתנה!

פטור ממס הכנסה

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא