חיפוש

כיצד עולם המדיה הצליח להשתלט על ענף הביטוח?

מאז ומתמיד, תחום הביטוח נחשב למורכב עבור אנשים רבים. אולם, בזכות הטכנולוגיה המתפתחת, ההבנה של מושגים שונים הקשורים לעולם הביטוח נעשית כיום קלה ונגישה הרבה יותר מאשר בעבר.

 

מעבר לטכנולוגיית ענן

חברות ביטוח שונות עוברות לשימוש בטכנולוגיית ענן, אשר מאפשר עבורם לצפות בכמות מידע עצומה, לנתח אותו ולהבין דרכו מידע חיוני וחשוב לגבי חייהם וצרכיהם השונים של לקוחותיהן. באופן זה, חברו ביטוח יכולות להציע ללקוחו קיימים ו/או פוטנציאליים שירותים המותאמים לאופיים ולצורכיהם, על סמך הנתונים שהם מצאו לגביהם, דרך טכנולוגיית הענן.

יחד עם זאת, השימוש בטכנולוגיה זו עשוי לחשוף פרטים אישיים של מבוטחים ולשים אותם במקום רגיש, שכל אחד לכאורה יוכל להגיע אליהם ולכן, חברות הביטוח נדרשות להשתמש במערכות אבטחת מידע ופרטיות בכדי להגן על פרטיהם האישיים של מבוטחיהם.

כיום, תחום הביטוח הולך ונעשה שונה יותר ויותר ממה שהיה נהוג להיות בעבר, שכן, הודות לקדמת הטכנולוגיה, הוא כולל תחומי פעילות רחבים יותר, כגון: ניתוח מאפייני לקוחות, ניתוח חווית לקוח, בידול תחרותי על פני מתחרים אחרים בתחום ועוד.

בנוסף, חברות הביטוח מקנות ללקוחותיהן אפשרות להתחבר אליהן דרך אפליקציות יעילות וכן אפשרות להפעיל פוליסות שונות באמצעות מילוי טופס באינטרנט או אפילו בלחיצה על קליק אחד באתר החברה.

 

מגבלות בעבר בביטוח דיגיטלי

תחום הביטוח בכללותו אמנם מושפע מעולם המדיה ועובר כתוצאה ממנו טרנספורמציה. אולם השימוש הדיגיטלי בתחום הביטוח היה מוגבל במצבים מסוימים. מצד אחד, לקוחות יכולים לחפש באינטרנט מידע אודות חברות ביטוח הקיימות בשוק, להשתמש במנועי חיפוש למציאת מושגים הקשורים בביטוח ואפילו לפנות לחברת ביטוח דרך אתר האינטרנט שלה. מצד שני, תהליך רכישת פוליסות או מוצרים פנסיוניים שונים דורש חתימות על מסמכים, העברה של אישורים, התכתבויות עם נציגים מחברת הביטוח ולעיתים גם חיתום ע"י חברת הביטוח. בעבר, פעולות אלה הצריכו התעסקות פיזית במסמכים ובחתימות בכדי שיהיה אפשר לקדם את רכישת הפוליסה. כיום, רכישת ביטוחים באופן דיגיטלי מתאפשרת באונליין, החל משלב קבלת הצעת הביטוח במייל וכלה באישור סופי של הפוליסה ע"י חברת הביטוח.

 

יתרונות הביטוח הדיגיטלי

ככלל, ביטוח דיגיטלי מהווה התקדמות חיונית מאוד ויש בו כמה יתרונות בולטים:

  1. ראשית, ביטוח דיגיטלי תורם לחיסכון בזמן. הפקת הפוליסה ושליחתה למבוטח מתבצעת תוך זמן קצר.
  2. שנית, מתאפשרת נוחות מרבית עבור המבוטחים שיכולים להתחבר לחברת הביטוח – בכל זמן ומכל מקום, באמצעות שירות מקוון.
  3. ביטוח דיגיטלי גם מאפשר עבור המבוטחים לקבל הצעות מחיר באופן קל ומהיר, ללא הליך מסורבל מורכב של רישום והשארת פרטים.
  4. קיימת יכולת להתאים כל מבוטח את הפוליסה הרלוונטית עבורו, על סמך פרטיו

 

לקבלת מידע נוסף בתחום הביטוח, תוכלו להיכנס לאתר של  עורך דין יואב רונקין , שמייצג לקוחות מול חברות ביטוח שונות ומחזיק בניסיון רב בניהול תביעות ביטוח.

מגבלות בעבר בביטוח דיגיטלי