חיפוש

איך עובד תהליך הרישום הפלילי ומה ניתן לעשות על מנת להימנע ממנו

כל אדם הגון יודע שעדיף לו להימנע מהליך של רישום פלילי. שכן, מדובר במצב שעשוי להגביל בתחומי רבים שונים. החל מתחום הקריירה שחשוב לרבים ועד לנושא הנסיעות לחו"ל. את המדריך הנוכחי כתבנו כדי לסייע למי מכם שמצאו את עצמם עם רישום פלילי. יצאנו לבדוק את כל הפרטים החשובים שיאפשרו לכם לדעת במה מדובר ואיך ניתן להימנע ממנו. הישארו אתנו ותגלו.

 

רקע אודות כתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו אחרי שגילינו בעצמנו שהליך של רישום פלילי הוא כל כך מהיר וקל. מבלי ששמנו לב, מצאנו את עצמנו עם רישום פלילי על עבירת תנועה מינורית שצפויה להשאיר לנו כתם שיפגע בנו בהמשך. יכול להיות שמישהו אחר היה מקבל את העניין בהבנה, אבל כפי שאתם בוודאי מבינים, אנחנו החלטנו לבדוק איך אפשר לשנות את המצב. כדי שנוכל לבדוק את המידע הזה, יצאנו לפגוש אנשים שמחקו את הרישום הפלילי שלהם וחזרנו לספר לכם איך אפשר לעשות זאת.

 

תכירו את תהליך הרישום הפלילי

יש תדפיס מידע פלילי והוא קיים על שם של כל אדם במדינה. התדפיס הזה מחולק ל – 3 חלקים שונים:

  1. רישום משטרתי
  2. רישום פלילי
  3. רישום תעבורתי

אם הוזמנתם לחקירה באזהרה במשטרה לאחר שנמצאתם כחשודים בביצוע עבירה כלשהי, אתם צריכים לדעת שנפתח לכם באותו הרגע, באופן אוטומטי תיק פלילי בתחנת המשטרה. שימו לב, מדובר תחילה ברישום משטרתי, אך אם בהמשך יוגש כנגדכם כתב אישום ואתם תורשעו, הרישום שלכם צפוי להיות רשמי ופלילי. אם זה המצב שאתם נמצאים בו, אנו ממליצים לפנות בהקדם אל משרד עורכי דין עומרי שטרן מבלי לחשוב פעמיים.

 

מה אפשר לעשות כדי להימנע ממנו?

כדי להימנע מרישום פלילי, עליכם להיות אזרחים שומרי חוק. זה אומר, שאתם צריכים להתנהל בהתאם לחוקים ולא לבצע את העבירות הבאות לדוגמא:

  • לא לנהוג ברכב כשאתם תחת השפעת אלכוהול רבה
  • לא להטריד מינית אנשים שנמצאים בסביבתכם
  • לא לרצוח או להתנהל באלימות כלפי אחרים

 

האם ניתן למחוק את הרישום הפלילי?

 

ראוי לציין כי לרישום פלילי יש תאריך התיישנות, ובכך, יש לו גם תאריך שבו הוא צפוי להימחק. חשוב להוסיף כי הדבר משתנה בהתאם לעוצמת העבירה. במידה ומדובר בעבירה קלה, תאריך ההתיישנות צפוי להיות קרוב יחסית. במידה ומדובר בעבירה קשה ומורכבת, התאריך של התיישנות הרישום הפלילי עשויה להתארך בהתאם.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך שלנו שציין בפניכם בקצרה את האופן שבו ההליך של רישום פלילי במשטרה עובד ומה אפשר לעשות כדי להימנע מהליך שכזה. אנו רוצים לאחל לכם בהזדמנות זו שלא תדעו רישומים פליליים בחייכם. שמרו על החוק, תהיו אזרחים טובים ולא תצטרכו להתמודד עם מצבים מורכבים שאלו. היו טובים.

מאזניים

 

 

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא