חיפוש

איך לשווק משרדי עורכי דין באינטרנט

הסדרה המפורסמת "סמוך על סול" (Better Call Saul) מתחילה בסצנה בה הגיבור הראשי צופה בפרסומות ישנות של משרד עורכי הדין שלו, שעושות רושם של פרסומות מעט

עלובות, נדושות ודלות תקציב. לעורך דין אמיתי בעל משרד קטן הסיטואציה עלולה להראות מוכרת להחריד.

המתח בין הצורך בפרסום המשרד לפחד מפרסומת לא טובה שעלתה לא מעט, יכול להיות לא פשוט כלל.

היום יש שטחי פרסום בכל סוגי המדיה. החל מכתבות ממומנות באתרים ועד פליירים. אנחנו נתמקד שיווק וקידום של משרד עורכי דין באינטרנט, ובמיוחד בשאלה איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

 

מי הלקוחות שלך?

לפני כל תהליך של שיווק ופרסום, חשוב להבין מי קהל היעד של אותו התהליך. האינטרנט הוא מקום גדול, והקהלים השונים גולשים במקומות שונים בו. באמצעות ניתוח של הלקוחות הקיימים והפוטנציאיליים של המשרד – תוכלו לשווק בצורה יעילה יותר.

למשל, עורך דין לענייני ירושה יחפש לקוחות בטווח גילאים מבוגר יחסית, ולכן יפנה לאתרי חדשות וקבוצות פייסבוק מקצועיות יותר. לעומת זאת עורך דין צבאי יחפש קהל צעיר, ולכן יפנה לרשתות חברתיות טרנדיות, או יקנה קידום של האתר שלו בגוגל סביב מילות מפתח בנושא.

 

מי התחרות שלך?

"שמור את חבריך קרוב, ואת אויבך קרוב יותר" הוא ביטוי עממי מפורסם. הוא רלוונטי לעניינו לא כי חלילה העמיתים למקצוע הם אויבים, אלא כי חשוב לראות מה אותם עמיתים, שגם מתחרים איתנו על אותו בסיס לקוחות, עושים – ולהגיב בהתאם.

אף פעם לא נעים לגלות שאיבדת לקוח כי המתחרה שלך היה עירני ויצירתי יותר ממך. תעשו מדי פעם סקר שוק, תעקבו אחרי הפעילות של משרדים מתחרים באינטרנט. גם בשביל ללמוד על הטרנדים, ואולי גם בשביל להביא רעיונות חדשים שהם עוד לא חשבו עליהם.

 

אנשי שיווק

שיווק הוא מקצוע בפני עצמו הנלמד במספר מוסדות בישראל. נכון, את הדברים הבסיסיים כל אחד יכול לעשות כמו לתחזק חשבון פייסבוק פעיל או לקנות מודעה, אבל כדי להשיג חשיפה אולטימטיבית, עדיף לפנות לבעל מקצוע שמבין בנושא. למעשה, דוגמא לכך אפשר לראות ממש מעולם המשפט. אדם זכאי לייצג את עצמו, אבל כעורכי דין אתם בטח לא הייתם ממליצים לאדם שרוצה לוודא שיש לו את מירב הסיכויים לנצח לממש את הזכות הזו.

 

סיכום

לסיכום, הכנו לכם רשימה של הדברים שיובילו אתכם כשאתם חושבים על שיווק המשרד:

  1. החזיקו אתר למשרד וחשבון פעיל ברשתות החברתיות הגדולות, וקנו קידום בחיפושים רלוונטיים בגוגל.
  2. קבעו לעצמכם יעדים שהגיוני להגשים, אך גבוהים מספיק כדי שתתקדמו.
  3. לא להתבייש לקבל עזרה מאיש שיווק מקצועי. אם השיווק טוב – ההשקעה בו תחזיר את עצמה.
  4. שימו לב לתחרות, לימדו ממנה והשתפרו בזכותה.
  5. פשוט להתחיל. לחשוב זה טוב, אבל כל פרסום הוא פרסום טוב.

 

גרף נתונים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא