חיפוש

איך בוחרים עורך דין טוב לתביעה מול משרד הביטחון?

הסיבות לתביעות מול משרד הביטחון הן מרובות – בין אם מדובר על תביעות נזיקין הקשורות למעשי מערכת הבטחון (למשל הריסתו של רכוש מסוים), בין אם מדובר על תביעות של חיילים בכל הנוגע להכרה באחוזי נכות ובין אם מדובר על סיבות אחרות.

לעיתים מדובר על תביעות מורכבות הכוללות מסמכים רבים וטיעון משפטי מורכב. גם כאשר לכאורה מדובר על תיק "קל" המתאים באופן פשוט לקטגוריות השונות אשר לפי החוק משרד הבטחון אמור לטפל בהן, מדובר בתיקים שכוללים היכרות עם מערכות משפטיות רבות (למשל במקרים שהובאו לעיל, הן דיני נזיקין והן דיני מנהל ציבורי).

לכן, ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של עורך דין לתביעה מול משרד הבטחון. הבחירה, בייחוד בתיקים מורכבים יותר, יכולה לקבוע את תוצאת התביעה ואת כמות ההתעסקות השונה שהיא תדרוש. ככל ששוכרים את שירותיו של עורך דין טוב – הסיכויים עולים משמעותית. מאמר זה יסביר כיצד ניתן לבצע את הבחירה המשמעותית הזו.

 

ניסיון

כאשר מדובר על עיסוק מול מערכת בירוקרטית – הניסיון הוא מילת מפתח. ככל שמכירים את הנהלים השונים שפקידי המערכת פועלים לפיהם כך ניתן לצפות באופן מדויק יותר מהם אחוזי ההצלחה בתביעה ומה יש לעשות על מנת שהם יקבלו את התביעה.

בנוסף, ככל ששוכרים עורך דין שיש לו ניסיון רב יותר עם פקידות המערכת, כך מתפתחים קשרים אישיים עם הפקידים, מה שמסייע לעיתים בזירוז של הליכים שונים, לצד פיתוח מהימנות מסוימת שיש לעורך הדין וכיוצא באלו.

 

התמחות ספציפית

משום שישנו מגוון רב של תביעות מול מערכת הבטחון, לא מספיק לשכור עורך דין המתמחה בתחום הכללי של התביעה (למשל תביעת נזיקין) אלא יש לשכור עו"ד משרד הבטחון – עורך דין שכל תחום ההתמקצעות שלו הוא תביעות נגד מערכת הבטחון.

גם מקרב עורכי דין המתמחים במשרד הבטחון – כדאי לוודא שיש לעורך הדין התמחות ספציפית בתחום התביעה המדובר. למשל, אם מדובר בתביעה הקשורה לתאונת דרכים שבוצעה על ידי מערכת הבטחון, וודאו שעורך הדין משרד הבטחון ביצע תביעות מן הסוג הזה בעבר.

 

רגישות

תביעות מול משרד הבטחון עלולות להיות תביעות המעוררות נקודות רגשיות מאוד בעבור הנתבעים, בייחוד בתביעות הקשורות באובדן רכוש שיש לו ערך רגשי גבוה או תביעות הקשורות בנכות נפשית או פיזית. לכן, כדאי לוודא שעורך הדין רגיש לצרכים הרגשיים ולא רק המשפטיים של הלקוח – שכן זהו היבט משמעותי שעלול להתעורר במהלך התביעה ובירורה.

 

סיכום

כאשר בוחרים עורך דין לתביעה מול משרד הבטחון – תביעה מורכבת מעצם טבעה, יש לוודא שיש לו ניסיון רב מול פקידות המערכת ושהוא מתמחה בדיוק בתחומים המשפטיים הקשורים לתביעה בהקשר של משרד הבטחון. היבט חשוב נוסף הוא ההיבט הרגשי – שמדובר בעורך דין שיכול להכיל רגשית את הצרכים של הלקוח ואת קשיו.

 

סמל משפטי

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא