חיפוש

איזה שירותים ניתן לקבל מנוטריון?

נוטריון מעניק שורה ארוכה של שירותים משפטיים שתצטרכו לקבל בשלב זה או אחר של החיים. בחרנו לרכז את השירותים הנפוצים ביותר במדריך זה, כדי להקל על מי שצריכים לבצע אותם, אך לא יודעים מי יכול לתת להם את המענה המקצועי. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו אם עליכם לפנות לנוטריון או לבעל מקצוע אחר, כדי לקבל את השירות שחיפשתם.

 

נוטריון – מיהו?

עורך דין שיש לו וותק של 10 שנים ויותר בתחום יכול להחליט שהוא רוצה לקבל את הסמכויות של הנוטריון, כדי שהוא יוכל להעניק שירותים מגוונים לכל פונה. רגע לפני שנציג את השירותים הללו, נציין שמדובר במי שעבר הסמכה מיוחדת שאפשרה לו לחתום על מסמכים שונים ולתת להם תוקף משפטי תוך שימוש בחותמת נוטריון מיוחדת שמוטבעים עליה הפרטים הבאים:

  • השם המלא של הנוטריון
  • המילה "נוטריון"

 

כאמור, הנוטריון מעניק שורה ארוכה של שירותים ואלה יוצגו בפניכם בשורות הבאות.

 

עריכה או אימות של הסכם ממון

בחרנו להציג תחילה את השירות הנפוץ ביותר שנערך בין בני זוג. מדובר בעריכה או באימות של הסכם ממון שנערך בין בני זוג, כדי שהם יוכלו להסדיר מראש את ענייני הרכוש במידה והם ייפרדו בשלב מסוים. ראוי לציין שיש מי שפונים אל נוטריון לאנגלית כדי שזה ימסור לידם הסכם ממון בשפה זו, במטרה למסור את המסמך לגורמים שנמצאים מעבר לים (שאינם בקיאים בשפה העברית).

הסכם ממון

אישור תרגום נוטריוני

שירות נוסף שניתן על ידי נוטריון מוסמך הוא אישור תרגום שיכול להתבצע לשפות שונות, לדוגמא: רוסית, ערבית, צרפתית, אנגלית ועוד. שירות זה ניתן לאחר הגעה אל נוטריון לאנגלית למשל, שמקבל לידיו מסמך מקורי שרשום בשפה העברית והוא מתבקש לתרגם אותו לאנגלית.

הנוטריון מספק את שירות התרגום על הצד הטוב ביותר ובסופו של דבר, הוא מעניק את החותמת והופך את המסמך לקביל מבחינה משפטית, כך שניתן יהיה למסור אותו לבנקים, מוסדות לימודיים או כל מקום אחר שרוצה להיות בטוח שמדובר בשני מסמכים זהים, רק השפה שבהם שונה.

 

אישור הצהרה נוטריוני

תצהיר נוטריוני הינו אישור שניתן על ידי הנוטריון למצהיר ובו הוא מציין שנעשה אימות של החתימה שלו על התצהיר. כך שניתן להבין מכך שהמצהיר יודע שעליו לומר את האמת בלבד, אחרת הוא יהיה צפוי לקבלת עונש בהתאם לקבוע בחוק. תצהיר זה נדרש לא פעם מצד רשויות או גופים שלא מוכנים להסתפק בתצהיר "פשוט" שאומת על ידי עורך דין שאינו נוטריון.

 

השורה התחתונה

אלה השירותים שתוכלו לקבל מנוטריון. בשלב זה אתם בקיאים בנושא, כך שנותר לכם רק לבדוק פרטים על נוטריון מומלץ שיסייע לכם בחתימות וההצהרות השונות, כדי שתוכלו לקבל את המסמכים הדרושים לכם מכל סיבה שהיא.

שירותים חוקיים

אהבתם את הכתבה?
שתפתו בקליק
כתבות בנושא